تصمیم جدید برای كنترل ترازنامه بانك ها

تصمیم جدید برای كنترل ترازنامه بانك ها

به گزارش آوا مسكن در تداوم برنامه های بانك مركزی برای كنترل تورم و به منظور بهبود كیفیت ترازنامه بانك ها و موسسات اعتباری غیربانكی، پیشنهاد بانك مركزی در خصوص اعمال ˮسیاست احتیاطی كنترل رشد ترازنامه شبكه بانكیˮ توسط شورای پول و اعتبار تصویب گردید.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، شورای پول و اعتبار در جلسه عصر روز گذشته به ریاست عبدالناصر همتی پیشنهاد بانک مرکزی در خصوص اعمال "سیاست احتیاطی کنترل رشد ترازنامه شبکه بانکی" را به شرح زیر تصویب کرد:

- بانک مرکزی به منظور اعمال مدیریت و نظارت بر ترازنامه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی، سیاست کنترل مقداری ترازنامه را با اولویت سایر دارایی ها و دارایی های خارجی در کنار سایر سیاست های نظارتی مدنظر قرار دهد.

- سیاست کنترل مقداری ترازنامه شامل اعمال محدودیت در وجه نقد، سپرده ها نزد بانک مرکزی، اوراق بدهی دولتی، تعهدات مشتریان بابت گواهی اعتبار مولد و اعتبارات پیشران زنجیره تولید نمی گردد.

- بانک مرکزی می تواند رشد ترازنامه بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را بر حسب وضعیت مالی و نوع مأموریت آنها تعدیل کند؛ بگونه ای که برای بانکهای با وضعیت مالی نامناسب محدودیت بیشتری و برای بانکهای با وضعیت مالی مناسب تر، محدودیت کمتری اعمال نماید.

لازم به توضیح است که رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته اعلام نموده بود برای کاهش فشار تورمی در بازارها از سایر روش های جایگزین سیاست افزایش سود استفاده خواهد نمود.




منبع:

1399/08/12
19:26:15
5.0 / 5
1481
تگهای خبر: تولید , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است