نماینده مجلس اعلام كرد:

ضرورت همكاری شهرداری ها با راه آهن برای احداث ایستگاه های TOD

ضرورت همكاری شهرداری ها با راه آهن برای احداث ایستگاه های TOD

آوا مسكن: سخنگوی كمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: روش TOD همچون روش های موفق در توسعه و یكپارچگی حمل ونقل ریلی در كشورهای پیشرفته است.



به گزارش آوا مسكن به نقل از طریق آهن جمهوری اسلامی ایران، صدیف بدری اظهار داشت: به نظر می رسد رویكرد وزارت راه و شهرسازی در استفاده از روش TOD به خصوص در حمل ونقل ریلی، نگاهی مناسب می باشد و اگر این وزارت خانه موانع به كارگیری این طرح را برطرف كند، می توان گفت تنها راه تكمیل پروژه های نیمه تمام و برون رفت از مشكلات ناوگان حمل ونقل، بهره برداری از این روش است.
وی تصریح كرد: اگر دولت برای اجرای این روش لایحه ای به مجلس عرضه كند، حتماً این لایحه مورد توجه و حمایت نمایندگان قرار می گیرد و كمیسیون عمران مجلس از تمامی ظرفیت های خود برای كمك به دولت در این زمینه استفاده می نماید.
سخنگوی كمیسیون عمران مجلس با تاكید بر اینكه كشورمان باید به سمت روش های نوین و جدید حمل ونقل گام بردارد، خاطرنشان كرد: این روش باید در تمام حوزه های حمل ونقل بخصوص حمل ونقل ریلی موردتوجه و بهره برداری قرار بگیرد. مطالعات نشان داده است كه از این روش در تمام كشورهای پیشرفته استفاده شده و تجربه موفقی به حساب می آید.
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین اضافه كرد: این روش تا حد بسیاری می تواند بر كاهش بار ترافیكی در شهرها جاده ها، كاهش تصادفات، تولید ایمنی و حفظ محیط زیست مؤثر باشد و تجربه كشورهای پیشرفته تأییدی بر این مدعاست.
وی در عین حال راه اندازی قطارها و خطوط حومه ای را در به كارگیری این روش مؤثر خواند و تصریح كرد: در سال های اخیر شاهد آن هستیم كه با افزایش مهاجرت ها به شهرهای بزرگ و كلان شهرها، مناطق و شهرهای حومه ای و اقماری به وجود آمده اند كه مردم این مناطق نیاز مبرمی به ارتباط تنگاتنگ با شهرهای بزرگ دارند و راه اندازی قطارهای حومه ای نه تنها می تواند به حل مشكلات ترافیكی آنان كمك نماید بلكه تأثیرات بسیار زیادی بر شرایط محیط زیستی و كاهش آلودگی در كلان شهرها دارد.
بدری ایمنی و افزایش كمیت سفرها را همچون دیگر مزایای راه اندازی قطارها و خطوط حومه ای عنوان و تصریح كرد: باید توجه داشت كه در بعضی از ساعت های معین رفت وآمد افزایش زیادی دارد و استفاده از حمل ونقل ریلی می تواند حجم زیادی از مسافران را در این زمان جابجا كند.
سخنگوی كمیسیون عمران خواهان همكاری شهرداری های شهرهای بزرگ با راه آهن برای احداث ایستگاه های خدمت رسان TOD در مناطق پرجمعیت شد و اظهار داشت: اگر بتوانیم كیفیت و كمیت حمل ونقل عمومی ریلی را افزایش دهیم این طرح می تواند باعث سوق دادن مردم به استفاده از خدمات ریلی و كاهش مصرف اتومبیل های شخصی در كلان شهرها و اطراف آن ها شود.

1396/10/29
18:27:28
5.0 / 5
4569
تگهای خبر: توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است