رئیس دیوان محاسبات كشور:

تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات مانع توسعه زیرساخت های چابهار شده است

تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات مانع توسعه زیرساخت های چابهار شده است

آوا مسكن: چابهار- ایرنا- رئیس دیوان محاسبات كشور اظهار داشت: تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات عمرانی مانع توسعه زیرساخت های آب، كشاورزی، شیلات، راه، آموزش و بهداشت در شهرستان چابهار شده است.


عادل آذر روز پنجشنبه در سفر به چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: چابهار همچون مناطقی است كه با عنایت به موقعیت جغرافیایی و راهبردی آن باید یكی از توسعه یافته ترین مناطق كشور و مردم آن در رفاه و بهره مند از امكانات لازم باشند.
وی بیان كرد: وجود مشكلات در زمینه آب، برق، تلفن و اینترنت و بهداشت هیچ توجیهی ندارد و باید مردم این منطقه از حداقل امكانات بهره مند باشند.
وی با اشاره به اینكه میزان اعتبارات پیش بینی شده برروی كاغذ با اعتبارات تخصیص یافته برای طرح های مختلف تفاوت زیادی دارد، تصریح كرد: علت عدم اجرا و بهره برداری طرح های مختلف تخصیص ناچیز اعتبارات است كه باید دلایل این امر بررسی شود.
رئیس دیوان محاسبات كشور ادامه داد: هزاران نفر از مردم چابهار در حاشیه شهر بدون امكانات آب، برق، فضاهای آموزشی و بهداشتی زندگی می كنند كه در باورم نمی گنجید چابهار همینطور نقطه ای داشته باشد.
آذر اظهار داشت: بعنوان یك مسئول كشوری تصور ونگاهم از چابهار خیلی متفاوت بود و فكر می كردم این منطقه یك كارگاه بزرگ است كه پروژه های مختلف در حال اجرا هستند و مردم آن بدون هیچ مشكلات در كارهای مختلف مشغول كار هستند.
وی خاطرنشان كرد: بیكاری در چابهار یكی از مشكلات مهم است و طرح های مختلف شیلاتی، خدماتی و صنعتی نتوانسته اند مشكلات بیكاری را حل كنند.
وی به بازدید خود از طرح های مختلف نظیر بنادرشهید بهشتی و شهید كلانتری، مجتمع پتروشیمی، بنادر صیادی رمین، بریس و پسابندر، طرح پرورش میگو گواتر و رودیك، نوار ساحلی و مناطق گردشگری اشاره و تصریح كرد: صیادان سالها در انتظار لایروبی بنادر صیادی گل گرفته هستند و اعتباری برای آن تخصیص پیدا نمی نماید.
وی اضافه كرد: دیوان محاسبات كار نظارت بر عملكرد مسئولان دولتی كشور و حسابرسی و تفریغ بودجه كل كشور را بر عهده دارد و بطور قطع عدم تخصیص به موقع اعتبارات به چابهار را شخصا پیگیری می كنم تا به نتیجه مطلوب برسد.
وی ادامه داد: نمایندگان مردم، مسئولان محلی، شوراهای اسلامی و فعالان اجتماعی و فرهنگی باید پیگیری لازم برای حل مشكلات را انجام دهند.
وی اظهار داشت: یكی از اهداف سفر به چابهار پیگیری پیشرفت فیزیكی طرح های عمرانی و اشتغالزایی سواحل مكران است تا از نزدیك با مسائل و مشكلات پیش رو آشنا و برای رفع مشكلات تلاش و كوشش نماییم.
رئیس دیوان محاسبات كشور خطاب به مردم و مسئولان چابهار قول داد كه مسائل و مشكلات عدم تخصیص به موقع اعتبارات و كندی پیشرفت فیزیكی طرح ها را به مسئولان ارشد كشوری گزارش می كند تا به نتیجه مثبت و مطلوب برسند.
آذر انحرافات در بودجه را از مشكلات و تخلفات مهم در كشور عنوان نمود و اظهار داشت: بارها بودجه اختصاص پیدا كرده در جای خودش هزینه نشده است.
وی ابراز امیدواری كرد سواحل مكران با عنایت به تاكیدات مكرر رهبر معظم انقلاب هر چه سریعتر توسعه پیدا كند و مشكلات مردم در بخش های مختلف مرتفع شود.
3043 /6081/1484
خبرنگار: رستم كریمی ** انتشار دهنده: اصغر رضاخانی


1396/10/21
19:39:10
5.0 / 5
4469
تگهای خبر: توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است