پای شیل آمریكا به انگلیس باز شد

پای شیل آمریكا به انگلیس باز شد

آوا مسكن: آمریكا با رونق صنعت شیل خود، برای اولین بار از زمان بحران سوئز، بزرگترین صادركننده نفت به انگلیس شد.



به گزارش آوا مسكن به نقل از ایسنا، در ژانویه از هر چهار بشكه نفتی كه توسط پالایشگاه های انگلیس فرآوری شد یك بشكه یا معادل ۲۶۴ هزار بشكه در روز توسط آمریكا تأمین شد كه نقش روزافزون نفت آمریكا در سبد انرژی انگلیس را بارز می كند.

طبق آمار شركت كپلر، این سطح بالاتر از سهم نروژ، روسیه، نیجریه یا الجزایر بوده است كه همگی در سال های اخیر صادركنندگان بزرگ نفت به انگلیس بوده اند.

همزمان با رشد صادرات نفت آمریكا به انگلیس، اپراتورها در قسمت انگلیسی دریای شمال برای مهار افت تولیدشان مبارزه می كنند.

در حالی كه حجم صادرات ماهانه امكان دارد نوسان داشته باشد اما حجم رو به رشدی از نفت آمریكا از زمانی كه ممنوعیت صادرات این كشور در سال ۲۰۱۵ برداشته شد به سمت انگلیس سرازیر شده است. در سال ۲۰۱۸ میانگین حجم نفت آمریكا كه به انگلیس صادر شد تقریباً دو برابر شد و به ۱۶۰ هزار بشكه در روز رسید و سپس نروژ در جایگاه دوم قرار گرفت و بالاتر از حدود ۲۰ هزار بشكه در روز در سال ۲۰۱۶ بود.

پل استیونز، كارشناس انرژی به فایننشیال تایمز اظهار داشت: ما احتمالاً شاهد صادرات بیشتر آمریكا به انگلیس خواهیم بود.

افزایش صادرات آمریكا به انگلیس با افزایش تولید نفت این كشور به ۱۲ میلیون بشكه در روز حاصل شده كه ناشی از رونق صنعت نفت شیل بوده است در حالیكه تولید این كشور یك دهه پیش تنها ۵ میلیون بشكه در روز بود.

این امر به واشنگتن اجازه داده تا سیاستی را دنبال كند كه دولت ترامپ آنرا " برتری انرژی آمریكایی" نامیده است و این كشور از روسیه و عربستان سعودی بعنوان بزرگترین تولیدكننده نفت جهان سبقت بگیرد و همین طور صادركننده بزرگ گاز شود.

صادرات نفت آمریكا از زمانی كه این كشور به محدودیت ها برای صادرات نفت كه از زمان تحریم نفتی عربی در دهه ۱۹۷۰ گذاشته بود تمام كرد، جهش پیدا كرد برای اینكه واشنگتن مشتاق است از مزایای اقتصادی صادرات بالاتر بهره مند شود و از نفوذ انرژی خود بعنوان ابزار سیاست خارجی استفاده نماید.

صادرات نفت آمریكا به انگلیس آخرین بار در سال ۱۹۵۷ كه رئیس جمهور آیزنهاور دستور داد ۳۰۰ هزار بشكه در روز نفت به این كشور صادر شود تا كمبود ناشی از بسته شدن كانال سوئز جبران شود، افزایش یافته بود.

انگلیس تأمین كنندگان نفت متنوعی دارد و بیشتر از ۵۰ كشور در سه سال قبل به این كشور نفت صادر كرده اند اما كشورهایی مانند نروژ كه به انگلیس نزدیك تر هستند امكان دارد احساس كنند كه در حال از دست دادن سهم بازار خود هستند. صادرات نفت نروژ به انگلیس سال قبل ۱۳ درصد كاهش داشت.

رشد صادرات آمریكا به انگلیس عمدتاً از طرف دو شركت آمریكایی اكسون موبیل و والرو انجام گرفته كه دو پالایشگاه از شش پالایشگاه بزرگ انگلیس را در دست اداره دارند.




1397/11/21
12:35:43
5.0 / 5
4482
تگهای خبر: ابزار , تولید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است