معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور

تامین تجهیزات نردبان های آتش نشانی نیازمند اعتبار كلانی است

تامین تجهیزات نردبان های آتش نشانی نیازمند اعتبار كلانی است

آوا مسكن: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور اظهار داشت: تامین تجهیزات نردبان های آتش نشانی در یكهزار و 276 شهر یا حداقل 31 مركز استان كشور نیازمند اعتبار كلانی است.


به گزارش آوا مسكن به نقل از ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در نشست بررسی مشكلات مناطق شهری و روستایی شهرستان های گچساران و باشت گفت: تامین هر نردبان آتش نشانی برای ساختمان های بلند مرتبه حداقل 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به وجود ساختمان های گوناگون چند طبقه خصوصاً در طرح مسكن مهر در نقاط مختلف كشور اضافه كرد: تجهیز آتش نشانی های همه استان ها به نردبان لازم است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور پسماندهای زباله را از معضلات بیشتر شهرهای كشور دانست و اضافه كرد: امسال 10 هزار میلیارد ریال برای ساماندهی پسماندهای زباله در كشور تصویب گردید كه هیچ میزانی از این بودجه اختصاص داده نشد.
جمالی نژاد عنوان كرد: برنامه ریزی طولانی مدت ركن اساسی توسعه در مناطق شهری و روستایی است.
وی اظهار داشت: استفاده از خلاقیت و نوآوری متخصصان بیشتر از اعتبار می تواند به افزایش روند توسعه هر منطقه كمك نماید.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور اظهار داشت: تجربه موفقیت های شهرهای كشور نشان داده است بدون مشخص بودن چشم انداز روشن و همدلی شهرداری ها و شوراهای اسلامی پیشرفت و آبادانی میسر نخواهد شد.
جمالی نژاد توسعه متوازن شهرهای كوچك و روستاها را راهكاری برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و شهرهای كوچك به شهرهای بزرگ و در نهایت پیشگیری از متمركز شدن جمعیت در كلان شهرها ذكر كرد.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی باز در این جلسه اظهار داشت: نبود درآمد پایدار در شهرهای كوچك و مشخص نبودن نحوه فعالیت شوراهای اسلامی شهرهای كوچك از مشكلات توسعه شهری در این مناطق است.
غلامرضا تاجگردون گفت: بازرسی ها و سختگیری های بی مورد مانع توسعه شهری در بعضی مناطق كشور شده است.
وی بیان كرد: برای برون رفت از این مشكل مصوبه ای در جلسه سران سه قوا تصویب گردید و به امضای مقام معظم رهبری رسید اما این مشكل به قوت خود باقی است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی راه اندازی كارخانه بازیافت زباله و كشتارگاه دام و طیور به صورت مشترك بین شهرهای باشت و دوگنبدان را از نیازهای ضروری این دو شهر است.
وی با اشاره به تصویب شدن تبدیل بخش بوستان از توابع شهرستان باشت به شهر از مسئولان وزارت كشور خواست برای اجرایی شدن این مصوبه همت كنند.
در این نشست كه با حضور دهیاران، نمایندگان شورای اسلامی، شهرداران، بخشداران، فرمانداران و معاون عمرانی استانداران كهگیلویه و بویراحمد انجام شد مسئولان كمبودها و موانع حوزه كاری خودرا تشریح كردند.
شهرستان های گچساران و باشت در جنوب استان كهگیلویه و بویراحمد حدود 150 هزار نفر جمعیت دارند.
8143/6110


1397/11/05
19:21:16
5.0 / 5
4407
تگهای خبر: تجهیزات , توسعه , روستا , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است