عضو كمیسیون انرژی مجلس مطرح كرد؛

۸۰ میلیون نفر را با اقتصاد دریامحور می توان اداره كرد

۸۰ میلیون نفر را با اقتصاد دریامحور می توان اداره كرد

آوا مسكن: عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۶۰ درصد ذخایر انرژی دنیا در منطقه خلیج فارس قرار دارد كه زمینه توسعه صنایع دریایی را فراهم نموده است.



به گزارش آوا مسكن به نقل از مهر، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در پنجمین نمایشگاه ارگان های دریایی در بندرعباس با اشاره به اینكه دریا فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاری به حساب می آید، اظهار داشت: ما چقدر توانسته ایم از این فرصت ها بهره برده و فاصله خودمان را با كشورهای منطقه را ترسیم كنیم؟
عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: نتوانستیم به خوبی از ظرفیت های دریایی كشور استفاده برده و از فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی كه باوجود تمام مشكلات به این حوزه ورود كرده و به دولت كمك كرده اند، استفاده نماییم بنابراین فاصله بسیاری با شرایط ایده آل داریم.
مرادی اضافه كرد: باید اعتقاد داشته باشیم اگر نمایشگاهی ترتیب داده و سرمایه گذاران حوزه دریایی و بندری را دور هم جمع می نماییم، به وعده هایی كه در مورد پشتیبانی از آنها سر می دهیم، پایبند باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: توسعه صنایع دریایی یكی از دغدغه های نمایندگان مجلس در تدوین بودجه سالانه و برنامه ۵ ساله ششم است. همینطور دریا محور توسعه به شمار رفته و اگر اقتصاد را صرفاً بر دریا متكی نماییم، اداره ۸۰ میلیون نفر كار سختی نخواهد بود.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چین از دریا نهایت فرصت را برده و برای ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر با استفاده از دریا مستقیماً تولید شغل كرده است. استان هرمزگان ۱۱۰۰ كیلومتر ساحل در طول نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان دارد و همینطور جزایر مهمی دارد كه فرصت بی نظیری برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. همینطور ۶۰ درصد از ذخایر انرژی دنیا در منطقه خلیج فارس قرار دارد كه برای توسعه صنایع دریایی هیچ راهی جز ورود به بخش خصوصی نداریم.

1396/12/05
19:25:50
5.0 / 5
4485
تگهای خبر: توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است