مدیرعامل راه آهن:
تحقق برنامه هفتم ریلی نیازمند ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری است
به گزارش آوا مسکن، مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده در انتها برنامه هفتم توسعه، نیازمند سرمایه گذاری حدود ۱۷ میلیارد دلار توسط بخش خصوصی و دولتی هستیم.
به گزارش آوا مسکن به نقل از مهر، جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن امروز (شنبه، ۱۲ مهر) در مراسم امضای قرارداد تامین ناوگان ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های اصلی، استفاده از توان سازندگان داخلی برای توسعه کشور و ارائه خدمات مسافری باکیفیت است. بر این اساس و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقدمات لازم فراهم گشته است و آن چه امروز به امضا رسید، مقدمه ای برای نوسازی ناوگان ریلی کشور است.
وی اضافه کرد: ذاکری اضافه کرد: مجموع قرارداد امضا شده امروز ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان است که این سرمایه گذاری در هر سال حدود ۱۸ همت برگشت سرمایه خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: وضعیت ناوگان ریلی کشور طی سالهای گذشته به مرور کاهش آماده به کاری را نشان داده است. از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۳، علیرغم افزایش تعداد لکوموتیوها در بخش خصوصی و دولتی، آماده به کاری روند نزولی داشته و در مرداد ۱۴۰۳ به ۴۸۹ دستگاه رسید، اما با حمایت ها، از ۱۰۳۴ لکوموتیو موجود، بطور میانگین ۵۶۳ دستگاه آماده به کار شده است، یعنی حدود ۵۴ درصد. این رقم نسبت به شهریور سال گذشته، حدود ۷۱ دستگاه رشد داشته است.
ذاکری با اشاره به تکالیف برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در این برنامه تامین ۵۵۰ لکوموتیو پیشبینی شده است. برای رسیدن به هدف ۳۰ درصدی سهم حمل بار ریلی، یعنی افزایش از ۱۰ درصد کنونی معادل ۴۰ میلیون تن به ۱۸۰ میلیون تن در آخر برنامه، نیازمند سرمایه گذاری حدود ۱۷ میلیارد دلار توسط بخش خصوصی و دولتی هستیم.
مدیرعامل راه آهن در آخر خاطرنشان کرد: با وجود آن که دولت در بخش ریلی سوبسید پرداخت نمی کند، شرکت های حمل و نقل ریلی با حمایت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همچنان قادر به ارائه خدمات به مردم هستند. این اقدامات نقطه عطفی در راه نوسازی ناوگان ریلی کشور شمرده می شود و با ادامه این روند، شاهد افزایش بهره وری و توسعه ظرفیت حمل و نقل ریلی خواهیم بود.
قرارداد تامین ناوگان ریلی به ارزش ۱۴.۵ همت امضا شد
به گزارش آوا مسکن به نقل از مهر، امروز (شنبه، ۱۲ مهر) قرارداد تامین ناوگان ریلی در بخش بار و مسافر به ارزش ۱۴.۵ همت با حضور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی و سرمایه گذاران داخلی صنعت ریلی به امضا رسید.
در این مراسم، قرارداد با شرکت مپنا برای ساخت ۴۰ دستگاه لکوموتیو سنگین و بازسازی ۳۷ دستگاه لکوموتیو زیمنس در بخش مسافری به ارزش ۱۲ همت به امضا رسید.
همچنین تفاهم نامه ای با شرکت مپنا برای پشتیبانی از ساخت داخل و کاهش واردات به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منعقد گردید.
به طور خلاصه، برای رسیدن به هدف ۳۰ درصدی سهم حمل بار ریلی، یعنی افزایش از ۱۰ درصد فعلی معادل ۴۰ میلیون تن به ۱۸۰ میلیون تن در آخر برنامه، نیازمند سرمایه گذاری حدود ۱۷ میلیارد دلار توسط بخش خصوصی و دولتی هستیم. مدیرعامل راه آهن در آخر تصریح کرد: با وجود آنکه دولت در قسمت ریلی سوبسید پرداخت نمی کند، شرکت های حمل و نقل ریلی با حمایت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بازهم قادر به ارائه خدمات به مردم هستند.
این پست را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب