استاندار كرمان:

تكیه بر اقتصاد مردمی به طور كامل در كشور اجرایی نشده است

تكیه بر اقتصاد مردمی به طور كامل در كشور اجرایی نشده است

آوا مسكن: كرمان - ایرنا - استاندار كرمان اظهار داشت: تكیه بر اقتصاد مردمی و بخش خصوصی به طور كامل در اقتصاد كشور اجرایی نشده است.


به گزارش آوا مسكن به نقل از ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادر كنندگان برتر استان كرمان اضافه كرد: اقداماتی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده اما و اتاقهای بازرگانی هم موفق نشده اند كه بستر آسان، روان، بی دغدغه و بی دردسر را برای بخش خصوصی فراهم نمایند تا از ظرفیت های اقتصادی كشور نهایت بهره برداری صورت گیرد.
وی اظهار نمود: مهمترین چالش اقتصاد ایران، معیشت مردم است و معتقدیم دستگاه های حكومتی باور نكرده اند كه چالش جدی به نام اقتصاد و معیشت مردم پیش رو داریم.
وی از صادركنندگان بعنوان مجاهدان اقتصادی در عرصه صادرات یاد كرد و اضافه كرد: بخش خصوصی با محدودیت های جدی در حوزه های مختلف تامین مالی، بروكراسی اداری و سایر موارد روبرو است.
وی با اشاره به اینكه سیاست های كلان اقتصادی ما آبستن ناكارآمدی برای توسعه اقتصاد است اظهار داشت: آنچه در استان كرمان دنبال كرده ایم، مدلی است كه مردم، دست اندركاران رسانه ای و بخش خصوصی می تواند نتایج آن را مشاهده كند.
استاندار كرمان اظهار داشت: با سبك فعلی اداره كشور در مسائل اقتصادی نمی توان اقتصاد كشور را ساخت و به توسعه همه جانبه دست یافت.
رزم حسینی با اشاره به اینكه معتقدیم كشور را باید با شركت های آن بسازیم اظهار داشت: امروز در دنیا دولت ها دیگر صادركننده نیستند و شركت های چند ملیتی محصولاتی را تولید و صادر كرده و نفع آن را به كشور خود بر می گردانند و بر همین مبنا ما هم باید شركتها را در امر اقتصاد وارد نماییم.
وی تصریح كرد: بعنوان مثال در منوجان یك شركت توسعه گرا، اشتغال را به خانه های مردم برده و مردم در خانه های كوچك كار می كنند و اقدامات انجام شده در حوزه آموزش حیرت آور است.
استاندار كرمان اظهار داشت: مفتخریم در این دولت، اتاق بازرگانی ایران بر مبنای یك قرارداد توسعه جیرفت و عنبرآباد را بر عهده گرفته امروز به همت رئیس اتاق بازرگانی كرمان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و این در شرایطی است كه در گذشته محصولات كشاورزی این شهرستان روی دست كشاورزان می ماند اما امروز حتی یك محصول هم روی زمین نمی ماند.
وی با اشاره به اینكه در بعضی استان های كشور با سابقه طولانی صنعت نفت، هنوز هم فقر وجود دارد، اظهار نمود: ما در دنیا باید حرف برای گفتن داشته باشیم و در كرمان و در دولت تدبیر و امید با همكاری همه نمایندگان خوب و همدل، توسعه را دنبال می نماییم.
وی با تاكید بر اینكه شبكه اداری ایران توانمندی توسعه را ندارد بیان كرد: با وجود فرمانداران و بخشداران، باید بخش خصوصی توسعه را مدیریت كند.
وی اظهار داشت: در عصر حاضر كه نزدیك به نیم قرن از تحقق جمهوری اسلامی می گذرد، در تمام شاخص ها بر مبنای سند چشم انداز زیر 10 درصد هستیم و باید تلاش بیشتری كرده و نباید نگران حرف و حدیث ها باشیم زیرا اقتصاد ما مردمی است و به نفع ما است كه مردم حرف خویش را بزنند.
رزم حسینی اظهار نمود: ما دولت و حكومت قانونی هستیم و اقتدار جمهوری اسلامی به حدی است كه نباید وحشت نماییم زیرا حكومت ما حكومتی مردمی است.
وی بر اتخاذ تصمیم شجاعانه ای برای حل بروكراسی اداری تصریح كرد و اظهار داشت: شركت های بزرگ در سراسر كشور باید مسئولیت توسعه را بر عهده گیرند و اگر در منطقه ای شركت های بومی وجود نداشت شركت های ملی مسئولیت توسعه را بر عهده گیرند.
وی با تاكید بر این مطلب كه استانداران خط مقدم جبهه توسعه هستند و باید با اختیارات ویژه در امر توسعه كمك كنند، اظهار داشت: شركت هایی كه بعنوان معین اقتصادی وارد عرصه سازندگی شده اند، پول خرج نمی كنند بلكه پول و ثروت خلق می كنند.
وی با اشاره به اینكه با دولت نمی توان كشور را ساخت و كشور را باید با شركت های آن را بسازیم، اظهار نمود: با سبك اداره فعلی كشور نمی توان كشور را به جایی رساند.
وی تصریح كرد: در جهت توسعه امنیت، ارتقای سیاسی و هم در حوزه فرهنگی هم موفقیت هایی داشته ایم كه همگرایی فرهنگی تولید نماییم اما در حوزه اقتصاد ناكارآمد هستیم.
وی ادامه داد: 2. 2 میلیارد دلار صادرات از استان كرمان رقمی برای این استان با وجود ظرفیت های آن نیست و معتقدم صادرات استان هایی مانند مشهد و اصفهان به هر میزان كه باشد هم متناسب با ظرفیت های این استانها نیست.
استاندار كرمان با تاكید بر ضرورت تولید تحول اقتصادی در ساختار اداری اقتصادی كشور، اظهار داشت: در استان كرمان با همكاری تمامی بخش ها، تحرك و فعالیت های جدیدی شروع شده كه هنوز هم در ابتدای راه است.
رزم حسینی به تقسیم استان به هشت منطقه اقتصادی اشاره و بیان كرد: شبكه مدیریتی ما از فقر مدیریتی و ناكارآمدی برخوردار می باشند و نمی توان توسعه را به عهده آنها گذاشت.
وی اظهار داشت: پیشنهاداتی داریم كه باواگذاری اختیارات، مسئولیت توسعه را بر عهده فرمانداران قرار دهند و شركت های توسعه گرا هم پشتیبان توسعه باشند.
وی اضافه كرد: در استان كرمان از ابتدای انقلاب تا سال قبل به صورت متوسط در هر سال 23 هزار و 802 شغل بوجود آمده است كه در سال قبل و در دولت تدبیر و امید 45 هزار و 455 شغل را در استان كرمان بوجود آورده ایم و طلایی ترین دوران تولید شغل در سال 95 در استان كرمان بوده است.
استاندار كرمان با اشاره به اینكه ما در تمامی شاخص ها در منطقه بر مبنای سند چشم انداز زیر رتبه 10 هستیم، اظهار داشت: ما نباید نگران باشیم و این حرف ها را نزنیم زیرا این موارد تضعیف نظام و انقلاب نیست بلكه باید تلاش و همت خویش را افزایش دهیم.
وی اظهار نمود: وجود معترضان فرصتی برای انقلاب اسلامی است زیرا جوانان معترض می توانند حرف های خویش را بزنند و هیچ جای نگرانی نیست كه معترضان را در یك مكان جمع كرده و مطالبات آنها را با حضور مدیران مربوطه پیگیری نماییم.
وی بیان كرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تصمیم شجاعانه ای در حوزه ساختار اداری كشور بگیرند و وحشت نكنند.
رزم حسینی اظهار داشت: با همكاری شركت های توسعه گرا و بر اساس مسئولیت های اجتماعی آنها، تولید شغل كار سختی نیست.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7440/3029


1396/11/05
13:37:43
5.0 / 5
4415
تگهای خبر: توسعه , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است