افزایش قیمت نفت درپی موافقت روسیه با كاهش تولید جدید

افزایش قیمت نفت درپی موافقت روسیه با كاهش تولید جدید

به گزارش آوا مسكن قیمت نفت در معاملات روز جمعه بعد از اینكه روسیه اعلام نمود از سفارش كمیته فنی اوپك پلاس برای كاهش تولید بیشتر به علت افت تقاضا برای نفت به دنبال شیوع ویروس كرونا حمایت می كند، رو به افزایش گذاشت.


به گزارش آوا مسكن به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۵۵ دلار و ۲۷ سنت در هر بشكه رسید اما به سمت پنجمین كاهش هفتگی متوالی در حركت است.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریكا ۲۸ سنت معادل ۰.۵ درصد كاهش پیدا كرد و به ۵۱ دلار و ۲۳ سنت در هر بشكه رسید. شاخص نفت آمریكا هم با پنجمین كاهش هفتگی متوالی روبروست.
كمیته فنی مشترك تولیدكنندگان اوپك و غیراوپك بعد از مذاكرات مفصلی كه به سومین روز كشید، روز پنج شنبه به این گروه سفارش كرد تولیدش را ۶۰۰ هزار بشكه در روز كم كند.
سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه در كنفرانسی در شهر مكزیكوسیتی اظهار داشت: ما از این ایده حمایت می نماییم.
گروه اوپك پلاس كه بیشتر از ۴۰ درصد نفت جهان را تولید می كند از آغاز سال جاری محدودیت تولید خویش را ۵۰۰ هزار بشكه در روز افزایش داده و به ۱.۷ میلیون بشكه در روز رسانده است كه معادل دو درصد از تقاضای جهانی برای نفت می باشد.
گروه اوراسیا در گزارشی اعلام نمود باآنكه وضعیت تأثیر اپیدمی جدید بر تقاضا برای نفت روشن نیست اما اوپك به وضعیت بحران كوتاه مدت متمركز شده است. گروه اوراسیا برآورد كرد كه تقاضای چین برای نفت در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل حداكثر سه میلیون بشكه در روز كاسته می شود.
طبق گزارش رویترز، قیمت های نفت از زمان شیوع این بیماری بیشتر از یك پنجم كاهش پیدا كرده است.



1398/11/18
14:55:27
5.0 / 5
4051
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است