دبی چاه های آب روستایی باشت 20 درصد افزایش یافت

دبی چاه های آب روستایی باشت 20 درصد افزایش یافت

به گزارش آوا مسكن رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت اظهار داشت: بدنبال بارندگی های پاییزه، دبی آب چاه های تامین آب روستایی این شهرستان 20 درصد افزایش یافته است.


امین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب شرب روستاهای این شهرستان از 23 حلقه چاه آبرفتی و آهكی تامین می گردد كه به علت خشكسالی و برداشت بی رویه در تابستان جاری 50 درصد كاهش یافته بود.
میزان بارندگی سال زراعی امسال در باشت 345 میلیمتر بوده است.
وی بیان كرد: 33 حلقه چشمه آب شرب روستاهای این شهرستان را تامین می كند كه 60 درصد از این چشمه های به علت كاهش بارندگی در تابستان سالجاری كم آب شده بودند.
محمدی میانگین عمق چاه های اب آشامیدنی روستایی این شهرستان را 200 متر ذكر كرد.
وی خاطرنشان كرد: 90 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان معادل سه هزار و 500 مشترك زیر پوشش آب برداشتی از این چاه ها هستند.
محمدی اظهار داشت: 6مجتمع آبرسانی درمناطق مختلف باشت به علت كاهش بارندگی و تداوم خشكسالی در تابستان با تنش آبی مواجه بودند كه به علت بارندگی های پاییزه دبی چاه این مجتمع ها 20 درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان كرد: این مجتمع ها را شامل بوسنگان، سرابیز، برغون و گرس، شازینعلی، بیدك و شاه بهرام و شادگان اعلام نمود و اظهار داشت: الان دبی آب چاه آب َآشامیدنی روستایی مجتمع سرابیز و برغون و گرس كه در تابستان امسال خشك شده بودند افزایش یافته و آب اهالی این روستاها را تامین می كند.
محمدی اضافه كرد: چاه سرابیز به عمق 210 متر به علت خشكسالی در تابستان امسال خشك شده بود كه بر اثر بارندگی پاییزه آب این چاه 50متر افزایش داشته و در صورت تداوم بارندگی ها مشكل این مجتمع به طور كامل برطرف خواهد شد.
میانگین دراز مدت بارندگی در شهر باشت 596 میلیمتر است.
آب روستاهای باشت از 116 ایستگاه پمپاژ با 55 مخزن آب تأمین می گردد.
سه هزار و 500 مشترك زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.
شهرستان باشت دارای120 روستا است كه از این تعداد 11 روستا دارای جمعیتی بیشتر از 50 خانوار و 44 روستا دارای جمعیتی بیشتر از 20 خانوار است.
2082/1662


1397/10/01
15:21:27
5.0 / 5
4448
تگهای خبر: روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است