پدرام سلطانی در گفت و گو آوا مسكن:

واردات تجهیزات از اروپا بسیار دشوار شده است

واردات تجهیزات از اروپا بسیار دشوار شده است

آوا مسكن: نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران معتقد می باشد باتوجه به شرایط به وجود آمده تحت تاثیر كرونا، واردات تجهیزات مقابله با این ویروس از اروپا به ایران بسیار دشوار شده است.


پدرام سلطانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: آنچه كه در هفته های گذشته، تحت تاثیر ورود كرونا به ایران شكل گرفته، تغییر شرایط تجارت خارجی و به دنبال آن برنامه ریزی برای واردات نیازهای كشور در مقابله با این ویروس بوده است.
وی با اعلان اینكه بخش قابل توجهی از این نیازها بوسیله چین صورت گرفته، بیان كرد: چه از نظر قیمت محصولات، چه از نظر هدایایی كه چین برای ایران در نظر گرفته و چه از نظر شرایط برای جابجایی منابع مالی، شرایط طوری بوده كه ما بخش قابل توجهی از نیاز خودرا از این طریق تامین كرده ایم. البته باید در نظر داشت كه بخش عمده این واردات لوازم مصرفی بوده كه از چین و گاهی از هند وارد كشور شده است. بااینكه اگر منابع ارزی گسترده تری داشتیم كه گرفتار تحریم نشده بود، گزینه های بیشتری برای معامله داشتیم.
این فعال اقتصادی با اعلان اینكه بحث واردات از اروپا بیشتر مربوط به تجهیزات می شود، اظهار نمود: برای واردات كالا از اروپا قبل از هرچیز ما با مشكل تحریم ها مواجه هستیم كه عملا نقل و انتقال پول از كانال های رسمی را نا ممكن كرده است و كار در دیگر كانال ها نیز دشوار، پیچیده و زمان بر است. بدین جهت در تامین نیازها برای مقابله با كرونا از اروپا تحریم ها نقش جدی و غیرقابل انكاری دارند.
سلطانی افزود: جدای از این محدودیت ها، با ورود كرونا به ایران و سپس خیلی از سایر كشورها، در ابتدا پروازهای مستقیم متوقف شدند و این یعنی امكان انتقال پرسرعت برخی كالاها و تجهیزات از بین رفته است. حمل و نقل دریایی نیز در كنار محدودیت های تحریم، از نظر زمانی بسیار طولانی است. در جاده ها نیز با توجه به این كه خیلی از كشورها مرزهای خودرا بسته اند، عملا انتقال كالا ممكن نیست. بدین جهت می توان اعلام نمود كه جابجایی كالا از اروپا به مقصد ایران، بسیار دشوار شده است.
وی با اعلان اینكه با توجه به این محدودیت ها كوشش های زیادی برای تامین مایتاج كشور در مبارزه با كرونا صورت گرفته است، اظهار داشت: امروز در گمرك فرودگاه امام خمینی، میزان قابل توجهی كالا و محصولات مقابله با كرونا وارد شده كه بعضی از آنها ترخیص نیز شده اند و با متاسفانه شاهد آن بودیم كه برخی سازمان ها در تحویل و توزیع آنها با تعلل اقدام نمودند كه با توجه به این كه این محصولات نیاز مبرم كشور و كادر درمان هستند، تعلل در توزیع این كالاها به هیچ عنوان درست نیست.
به گزارش آوا مسكن به نقل از ایسنا، با وجود آنكه دولت ایالات متحده آمریكا ادعا می كند، دارو و تجهیزات بهداشتی جز موارد تحریمی مقابل اقتصاد ایران نیست اما مقامات دولتی و فعالان اقتصادی ایران معتقدند باتوجه به تحریم های بانكی، عملا نقل و انتقال پول برای خرید دارو و این تجهیزات دشوار است و همین مورد به ایران در مقابله با كرونا، فشار وارد میكند.




منبع:

1399/01/08
23:36:16
5.0 / 5
3140
تگهای خبر: تجهیزات , حمل و نقل , خرید , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است