معاون وزیر راه خبر داد:

آخر زیرسازی خط آهن خواف-هرات، پیشرفت 88 درصدی ریل گذاری در ایران

آخر زیرسازی خط آهن خواف-هرات، پیشرفت 88 درصدی ریل گذاری در ایران

به گزارش آوا مسكن مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از تكمیل ۱۰۰ درصدی زیرسازی خط آهن خواف-هرات و پیشرفت ۸۸ درصدی ریل گذاری آن در خاك ایران اطلاع داد.



به گزارش آوا مسكن به نقل از شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، خیرالله خادمی با اشاره به بازدید محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درروز پنجشنبه ۶ تیر ماه از روند اجرایی راه آهن خواف-هرات تصریح كرد: راه آهن خواف-هرات به طول ۱۳۹ كیلومتر با هدف اتصال كشور افغانستان از راه شبكه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب های آزاد- حمل و ترانزیت بار و كالا به كشور افغانستان و در ادامه به كشورهای شرقی آسیا در دست اجرا قرار دارد كه با عنایت به اهمیت آن وزیر راه و شهرسازی در مسافرت به استان خراسان رضوی از آن بازدید نمود.
وی از دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای عملیات اجرایی این راه آهن اطلاع داد و اظهار داشت: با دستور ایشان مقرر شد برای تسریع در عملیات اجرایی راه آهن خواف-هرات، شركت راه آهن یك دستگاه زیركوب در اختیار شركت ساخت و توسعه قرار دهد و آموزش پرسنل افغانستانی هم جهت انجام امور مربوط به راه آهن در خاك افغانستان در دستور كار قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن مثبت ارزیابی كردن روند اجرای این پروژه پیشرفت فیزیكی زیرسازی این مسیر را ۱۰۰ درصد عنوان و افزود: پیشرفت فیزیكی روسازی این خط ریلی در داخل ایران بیشتر از ۸۸ درصد است و ۸۵ كیلومتر ریل گذاری آن انجام شده كه هم اكنون عملیات تكمیلی نصب خطوط ایستگاهی در دست انجام است.
وی در تشریح مسیر این خط ریلی اظهار داشت: راه آهن خواف-هرات در بخش ایران از طریق آهن سنگان- تربت حیدریه در نزدیكی ایستگاه خواف شروع و در امتداد شمال غربی به جنوب شرقی ادامه می یابد. مسیر این راه آهن جاده تایباد-خواف و جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می كند. ریل بعد از عبور از ارتفاعات خواجه انجیر در كیلومتر ۵۵ در مجاورت نوار مرزی قرارگرفته و در نهایت به مرز شمتیغ می رسد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور با اشاره به اینكه ایستگاه های سنگان، میوتك، خوشابه و شمتیغ ایران در این راه ریلی قرار دارد افزود: عملیات راه اندازی پایانه مرزی ایستگاه راه آهن شمتیغ با حدود ۱۰.۷۲۷ متر مربع بنا با اولویت ساختمان اصلی با پیشرفت فیزیكی ۳۳ درصد در حال انجام می باشد.
وی در تشریح وضعیت برون مرزی این پروژه در خاك افغانستان اظهار داشت: عملیات ساختمان ایستگاه جونو با مساحت ۲۵۰ مترمربع با پیشرفت فیزیكی ۹۰ درصدی در دست انجام است.
خادمی اضافه كرد: از طول ۶۲ كیلومتری قطعه ۳ برون مرزی كه در خاك افغانستان واقع شده تا كنون ۶۲ كیلومتر ریل گذاری انجام شده و عملیات تكمیلی خطوط ایستگاهی در حال اجرا می باشد. همینطور عملیات اجرایی فیبرنوری به طول ۲۰ كیلومتر شروع شده و در بخش ارتباطات رادیویی هم مقدمات خرید دكل های مخابراتی فراهم و درحال حمل به محل ایستگاه است.

1398/04/10
19:53:43
5.0 / 5
4214
تگهای خبر: توسعه , حمل و نقل , خرید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است