ذخایر طلا و ارز روسیه از ۰ و نیم تریلیون دلار گذشت

ذخایر طلا و ارز روسیه از ۰ و نیم تریلیون دلار گذشت

به گزارش آوا مسكن حجم ذخایر طلا و ارز روسیه به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ رسید.


به گزارش آوا مسكن به نقل از مسكو تایمز، بانك مركزی روسیه در تازه ترین گزارش خود اعلام نمود تا چهاردهم ژوئن امسال این كشور دارای ۵۰۲.۷ میلیارد دلار ذخیره طلا و ارز بوده است. این برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ است كه حجم ذخایر طلا و ارز این كشور از نیم تریلیون دلار عبور می كند.
به دنبال سقوط لیر در سال ۲۰۱۴ بانك مركزی روسیه مجبور به تزریق بخش بسیار زیادی از ذخایر ارزی خود شد بگونه ای كه حجم این ذخایر از ۵۱۰.۵ میلیارد دلار به ۳۸۸ میلیارد دلار رسید اما پس از آن این كشور مجدداً آغاز به تقویت ذخایر خود كرد.
تنها طی دو هفته نخست ژوئن روسیه ۷.۵ میلیارد دلار به ذخایر طلا و ارز خود افزوده است. بانك مركزی در سال ۲۰۱۵ رسیدن به ذخایر ۰.۵ تریلیون دلاری را هدف گذاری كرده بود. طبق اعلام بلومبرگ، ولادیمیر پوتین با جدیت به دنبال تقویت ذخایر طلا و ارز روسیه است و شخصاً این مساله را زیر نظر دارد.
روسیه هم اكنون با در اختیار داشتن ۲۱۳۳ تن طلا پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان به حساب می آید. این كشور سهم دلار را از ذخایر ارزی خود از ۴۳.۷ درصد به ۲۰ درصد كاهش داده است.
طی سه ماهه نخست سال روسیه ۵۶ تن طلا از دیگر كشورها خریداری نموده است. روسیه از مدت ها پیش به دنبال تقویت ذخایر طلای خود برای متنوع سازی ذخایر بانك مركزی بوده است. از جانب دیگر اما این كشور به طرز محسوسی از وابستگی خود به دلار كاسته است. روسیه در شرایطی در پنج سال قبل به صورت متوسط ۲۰۰ تن طلا در سال خریداری نموده است كه سال قبل این كشور ۸۱ میلیارد دلار از ذخایر دلاری خویش را به طلا و ارزهای دیگر تبدیل نموده است.



1398/03/25
16:59:50
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: تقویت , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است