معاون رئیس جمهوری:

صدمه پذیری ایران در برابر زلزله باید تمام شود

صدمه پذیری ایران در برابر زلزله باید تمام شود

آوا مسكن: خرم آباد - معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاكید بر لزوم اجرای طرح امید اظهار داشت: صدمه پذیری ایران در برابر زلزله باید ظرف مدت پنج سال به اتمام برسد كه برای این كار لازم است بازسازی بافت های فرسوده با اولویت و شتاب بیشتری صورت گیرد.


به گزارش آوا مسكن به نقل از ایرنا محمد نهاوندیان روز دوشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری كه در محل استانداری لرستان برگزار شد، با تاكید بر انجام اقدامات لازم برای بازسازی بافت های فرسوده اضافه كرد: انجام كارهای وصله پینه ای در این مسیر كافی نیست و مشكل را حل نمی كند و تمامی دستگاه های اجرایی هم باید نهایت همكاری را داشته باشند.
وی تصریح كرد: طرح بازسازی بافت های فرسوده در دهه فجر توسط رئیس جمهوری عنوان شد و انتظار بر این است سرعت اجرای طرح چندین برابر شود.
معاون اقتصادی رییس جمهوری با تاكید بر اینكه باید ایمنی شهری و اشتغال زایی گسترده ای در ساخت و سازها تولید شود، اضافه كرد: دولت به كمك عمران و آبادانی شهرها آمده است بنابراین موانع باید شناسایی و رفع شوند.
وی با تاكید بر لزوم تولید انگیزه بخش خصوصی در این طرح اظهار داشت: لرستانی های موفق سراسر كشور برای مشاركت در اجرای طرح شناسایی شوند؛ ما هم هرگونه پیشنهاد جدید را می پذیریم.
نهاوندیان اضافه كرد: با عنایت به ایمنی و ارتباط طرح بازآفرینی بافت فرسوده با جان مردم، رییس جمهوری اهتمام ویژه ای در این طرح دارد.
وی با تاكید بر نقش این طرح در اشتغالزایی تصریح كرد: با استفاده از ظرفیت ساخت و سازها می توان اشتغال فراوانی در این راستا تولید كرد.

** طرح بازآفرینی با هدف محله سازی ایمن اجرا می شود
معاون اقتصادی رئیس جمهوری اضافه كرد: باید با تعیین كف و سقف نامحدود بتوان در ساخت و سازها جذابیت تولید كرد.
وی هدف طرح بازآفرینی شهری را محله سازی ایمن خواند و اظهار داشت: مردم از اركان مهم در اجرای این طرح هستند كه باید اعتماد و اطمینان آنها را جلب كرد تا مشاركت و همكاری بیشتری داشته باشند.
نهاوندیان با تاكید بر اینكه در این طرح همكاری صدا و سیما ضروری می باشد، اضافه كرد: این رسانه باید فضاسازی كند و برنامه های خبری متنوع در این زمینه داشته باشد تا مردم انگیزه و اطمینان بیشتری به این طرح داشته باشند.
وی تصریح كرد: هیچگونه درنگی در روند اجرای طرح بازآفرینی شهری كه بعنوان طرحی ملی از بهمن ماه امسال توسط رئیس جمهوری مطرح شده نباید وجود داشته باشد چون كه بحث جان، عزت و ایمنی مردم مطرح است.
معاون رئیس جمهوری اضافه كرد: دراجرای طرح بازآفرینی شهری شركت های تسهیل گر در نقش قهرمان، شهرداری ها متولی كار و استاندار و تمام دستگاه های اجرایی حامی طرح هستند.
وی با اشاره به اعمال فشار و تحریم از جانب دشمنان اظهار داشت: ما شرایط سخت تری در مقایسه با اكنون را سپری كرده ایم وبا توجه به زمینه های رشد و شكوفایی كه در كشور و همچون در لرستان وجود دارد می توان به این سرمایه ها امیدوار بود.

** تغییر چهره شهر خرم آباد نیازمند همت مضاعف است
وی با اشاره به اینكه انتظار داشتم چهره متفاوت تری از شهر خرم آباد ببینم، اظهار داشت: تغییر این چهره نیازمند همت و تلاش مضاعف مسئولان استان است.
نهاوندیان اولویت نخست توسعه خرم آباد را برداشتن بافت های فرسوده و ناكارآمد دانست و اضافه كرد: با عنایت به مشكل بیكاری در لرستان بخش ساخت و ساز می تواند موجی از اشتغال فراهم آورد.
وی تصریح كرد: اكنون كه دولت و تمام نظام پای كار است و اولویت نخست دولت بازآفرینی شهری است باید كار را دنبال كرد.
معاون اقتصادی رییس جمهوری اضافه كرد: استاندار تمام اختیارات لازم را دارد و در مورد تمام زمین های دولتی می تواند تصمیم بگیرد.
وی اظهار داشت: اموال و املاك دولتی مال دولت می باشد و وزارتخانه ها تصمیم گیرنده نیستند؛ مازاد اموال مردم بنا بر حكم قانونگذار باید در اختیار طرح بازآفرینی شهری قرار گیرد.
وی خطاب به استاندار اظهار داشت: ظرف یكماه آینده باید محلات شناسایی و توسعه گرهای هر محله هم معرفی شوند.
نهاوندیان اضافه كرد: مجموعه این حركت ها می تواند اقتصاد لرستان را تكان دهد.
معاون اقتصادی رئیس جمهوری روز گذشته به منظور بررسی وضعیت واحدهای اقتصادی و صنعتی، شركت در جلساتی همچون شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد بازآفرینی شهری و همایش تجلیل از فعالان صنعتی معدنی به خرم آباد سفر كرده است.
1920/3022


1397/05/01
13:10:46
5.0 / 5
4642
تگهای خبر: توسعه , تولید , ساخت , ساخت و ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است