شروع عملیات باند دوم بزرگراه لار - کهورستان با هدف تکمیل تا سال ۱۴۰۶
به گزارش آوا مسکن، مدیرعامل شرکت ساخت اظهار داشت: پروژه باند دوم بزرگراه لار - کهورستان از اولویت های دولت چهاردهم است و با استفاده از منابع مولدسازی، تا سال ۱۴۰۶ به صورت کامل تکمیل خواهد شد.
به گزارش آوا مسکن به نقل از مهر، هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم شروع عملیات اجرائی قسمتی از باند دوم بزرگراه لار- کهورستان ضمن اشاره به جایگاه این مسیر در کریدورهای ۱۲ گانه حمل و نقل کشور، از برنامه ریزی برای تکمیل کامل این محور تا انتهای سال ۱۴۰۶ آگاهی داد و تاکید کرد: این پروژه از اولویت های دولت چهاردهم است و با بهره گیری از منابع مولدسازی و هم افزایی ملی، سرعت اجرا افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل کریدورها، اظهار داشت: در آینده، جنگ کشورها بر سر کریدورها خواهد بود؛ چونکه این مسیرها تنها جابه جا کننده مسافر نیستند، بلکه حامل قدرت و سیاست اند. بر همین اساس، تکمیل کریدورهای حمل و نقل از مهم ترین ماموریت های دولت چهاردهم است.
وی اضافه کرد: شرکت ساخت تا حالا ۱۲ کریدور بزرگراهی، ۹ کریدور ریلی و ۷ کریدور آزادراهی را تعریف و درحال اجرا دارد. در بخش آزادراهی، سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی به بیشتر از ۵۷ هزار میلیارد تومان رسیده که نمونه آن، مشارکت در پروژه هایی چون بزرگراه ارومیه - تبریز، اراک - خرم آباد و پردیس - امامزاده هاشم است.
بازوند ضمن اشاره به اهمیت محور شیراز - بندرعباس و خصوصاً قطعه لار - کهورستان، خاطرنشان کرد: این مسیر از حیاتی ترین محورهای ترانزیتی جنوب کشور است. با برنامه ریزی انجام شده و اختصاص حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی، پیمانکار پروژه متعهد شده است که در صورت تأمین منابع تا تا انتهای سال ۱۴۰۵، ۴۰ کیلومتر دیگر به بهره برداری برسد. سال ۱۴۰۶، سال پایان این پروژه و تکمیل مسیر از لارستان تا اصفهان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر ضرورت تسریع عملیات اجرائی، از پیمانکار پروژه خواست طبق برنامه زمان بندی عمل کند و اظهار داشت: برنامه ریزی ها باید به نحوی باشد که بخش قابل توجهی از مسیر در کوتاهترین زمان ممکن قابل استفاده شود.
در این آئین، معاون وزیر راه و شهرسازی همین طور از مهندسان مشاور، پیمانکار پروژه و دستگاههای خدمات رسان به علت همراهی در رفع معارضات و تسهیل اجرای طرح تقدیر نمود و اضافه کرد: این همکاری ها باید تا پایان کار ادامه یابد تا بتوانیم در موعد مقرر، پروژه را به مردم منطقه تحویل دهیم.
پروژه باند دوم بزرگراه لار - کهورستان، قسمتی از محور لار - بندرعباس است که یکی از مهم ترین شریان های ترانزیتی جنوب کشور به حساب می آید. این مسیر، روزانه پذیرای حجم بالایی از تردد ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر است و تکمیل آن نقش کلیدی در افزایش ایمنی، کاهش سوانح رانندگی و تسهیل تردد خواهد داشت.
وی درباره ی عملیات فنی این قطعه اظهار داشت: قطعه درحال اجرا شامل بخش حدفاصل کیلومتر ۴۹ تا کیلومتر ۸۰ است که در قالب راه اندازی باند دوم به طول ۳۱ کیلومتر اجرا می شود. در این بخش، عملیات شامل ۸۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاک ریزی ۹۴۰ هزار مترمکعب، زیراساس ۷۰ هزار مترمکعب و اساس ۶۶ هزار مترمکعب است.
بطور خلاصه، وی افزود: شرکت ساخت تا حالا ۱۲ کریدور بزرگراهی، ۹ کریدور ریلی و ۷ کریدور آزادراهی را تعریف و در حال اجرا دارد. در این بخش، عملیات شامل ۸۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و خاک ریزی ۹۴۰ هزار مترمکعب، زیراساس ۷۰ هزار مترمکعب و اساس ۶۶ هزار مترمکعب است.
منبع: avamaskan.ir
این پست را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب