در گزارش آوا مسكن مطرح شد؛

دو درخواست شركتهای ریلی

دو درخواست شركتهای ریلی

به گزارش آوا مسکن رئیس انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی از تقاضای شرکتهای حمل و نقل ریلی برای موافقت با افزایش قیمت بلیت قطار مسافری اطلاع داد.



بابک احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره احتمال ایجاد انشعاب جدید در انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی به انجمن شرکتهای باری و مسافری اظهار نمود: چنین موضوعی صحت ندارد؛ هم اکنون همه شرکتهای ریلی شامل باری، مسافری و خدمات صنعتی در این تشکل صنفی حضور دارند.
قرار نیست شرکتهای مسافری انجمن جدید تشکیل دهند
وی با رد این ادعای برخی شرکتهای مسافری که انجمن شرکتهای ریلی به علت پشتیبانی از منافع شرکتهای باری، نتوانسته از تسهیلات کرونایی شرکتهای مسافری حمایت کند، اظهار داشت: برخی از مدیران شرکتهای مسافری در یکی از جلسات مطرح نمودند که ما از انجمن جدا شویم؛ اما موافقت نشد و قرار شد با همین روند ادامه دهیم چون فرایند تشکیل انجمن صنفی جدید، بسیار پیچیده است.
رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی درباره پیگیری این تشکل صنفی برای دریافت تسهیلات کرونایی شرکتهای ریلی مسافری خاطرنشان کرد: مشکل اصلی و سد راه اعطای تسهیلات کرونایی، به شرکتهای مسافری، ایراداتی است که سیستم بانکی به تضامین می گیرد.
ماجرای سخت گیری بانک ها برای عدم اعطای تسهیلات کرونایی
وی افزود: بانک ها به شدت سخت گیری می کنند؛ مرتباً دستورالعمل های بانک مرکزی را مطرح می کنند؛ حال آنکه اگر شرکتهای ریلی مشکل مالی نداشتند که دنبال دریافت تسهیلات بانکی نبودند؛ ازاین رو باید نگاه ویژه به نحوه اعطای این تسهیلات باشد تا مشکلات شرکت ها کمرنگ تر شود. نه این که سخت گیری ها بیشتر شود.
احمدی درباره وثایق بانکی اظهار داشت: شرکتهای ریلی مسافری آمادگی دارند تا واگن های خویش را بعنوان وثیقه، در رهن بانک بگذارند، ولی بانک ها زیر بار نمی روند؛ در حالیکه قانون دسترسی آزاد به حمل و نقل ریلی صراحتاً می گوید واگن ها دارای سند رسمی بوده و اسناد آنها قابل ترهین است ولی بانک ها چون با این قانون آشنا نیستند یا بعضاً نمی خواهند آشنا گردند، با وثاقت واگن ها برای تسهیلات بانکی، به شدت مسأله دارند.
خیلی از مقامات به بانک ها دستور پرداخت وام دادند اما بانک ها عمل نکردند
وی تصریح کرد: هم رئیس کل بانک مرکزی، هم وزیر راه و شهرسازی و هم دیگر مقامات ارشد دولت بارها دستورات لازم برا برای بانک ها در مورد اعطای تسهیلات کرونایی به شرکتهای ریلی صادر کرده اند اما در عمل بانک ها این دستورات را در نظر نمی گیرند از این جنس دستوراتی که منتج به نتیجه نشده، زیاد داریم.
رئیس انجمن شرکتهای ریلی تاکید کرد: اخیراً بار دیگر با پیگیری های گسترده ای که داشته ایم، فراخوان جدیدی به شرکتهای ریلی شده تا از محل اعتبار سابق، اعطای تسهیلات کرونایی به شرکتهای ریلی اجرایی شود؛ به شرکت ها گفته شده تا مشخصات و مختصات هزینه-درآمد خویش را بار دیگر اعلام کنند؛ وزارت ره و شهرسازی مذاکراتی با سیستم بانکی داشته است.
درخواست افزایش قیمت بلیت قطار داده ایم
وی درباره افزایش قیمت بلیت قطار مسافری اظهار داشت: هزینه های شرکتهای مسافری بسیار زیاد است؛ چند ماه است که این تقاضا را از شرکت راه آهن داشته ایم؛ تقاضای شرکت ها کاملاً به حق است؛ وقتی به بخش خصوصی می گوئیم قیمت بلیت را افزایش ندهید، باید از سوی دیگر هزینه های آنرا جبران کنیم؛ از طرفی دولت به علت نبود منابع، امکان پرداخت یارانه ندارد؛ شرکتهای ریلی مسافری را موظف کرده اند در کوپه ۴ نفره برای ۲ نفر بلیت بفروشند اما هزینه های جاری شرکت ها، همچنان برای ۴ نفر است؛ شرکت ها این مابه التفاوت را از کجا باید تأمین کنند؟
احمدی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خرید واگن را خود شرکت ها انجام می دهند نه دولت، اظهار داشت: دولت به جای پشتیبانی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی مسافری، عمداً کاری می کند که این سرمایه گذاری غیر اقتصادی شود. شرکتهای ریلی به تدریج با این روند نابود می شوند.
قیمت بلیت قطار باید آزادسازی شود
وی درباره درخواست آزادسازی قیمت بلیت قطار مسافری خاطرنشان کرد: در این خصوص، درحال کار کردن روی مبحث هستیم اما نمی خواهیم چالش و حاشیه ایجاد کنیم؛ فرایند مربوطه را طراحی نموده ایم. سال هاست که این مورد مطرح است و ما درخواست خویش را به شرکت راه آهن داده ایم اما به دنبال آن هستیم تا با حداقل حواشی این اتفاق رخ دهد.


منبع:

1400/04/01
22:47:09
5.0 / 5
1070
تگهای خبر: حمل و نقل , خدمات , خرید , راه و شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است