معاون مسكن شهری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی:

۱۵۰۰ واحد در طرح اقدام ملی مسكن در خوزستان ایجاد می شود

۱۵۰۰ واحد در طرح اقدام ملی مسكن در خوزستان ایجاد می شود

به گزارش آوا مسکن معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن برای خوزستان، ساخت یک هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی پیشبینی شده است.



جواد حق شناس قبل از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه اکباتان اهواز بعنوان یکی از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: پروژه ۵۴۰ واحد مسکونی اکباتان اهواز در هفت بلوک و در مرحله اجراست؛ استقامت بخشی به بستر خاک هم در حال انجام می باشد و امید می رود که کار به سرعت اجرا شود.
وی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی مسکن برای خوزستان هم ساخت یک هزار و ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی پیشبینی شده است و اگر در مرحله چهارم متقاضیان پالایش شوند، افزایش ظرفیت هم انجام می شود.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در خوزستان بیشتر در شهر اهواز و سپس در شهرهای شوش، دزفول و بهبهان است؛ البته شهرهای کوچک این استان هم در حال جانمایی هستند.
حق شناس، به پیشرو بودن استان های قم و مازندران در اجرای طرح «اقدام ملی» مسکن اشاره نمود و اظهار داشت: برخی استان ها کار را زودتر آغاز کرده و زمین ها را زودتر به متقاضیان تحویل داده و در نهایت امکان دریافت پروانه را قبل تر از دیگر استان ها داشتند؛ به صورت مثال استان هرمزگان نزدیک سه هزار واحد مسکونی در حال اجرا دارند.
وی خبر داد: به صورت کلی تابحال از ۴۹ هزار نفری که در برنامه بنیاد مسکن حائز شرایط هستند، تحویل زمین به حدود ۴۳ هزار نفر انجام شده و اقدامات اولیه هم برای آنها صورت گرفته است؛ از این میان عملیات ساخت حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی را خود بنیاد شروع کرده است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار واحد به صورت قطعه بندی در نظر گرفته شده که پس از قرعه کشی میان متقاضیان خود مردم به صورت انفرادی در گروه های چهار نفره و یا گروهی ساخت در چارچوب گروه های چهار تا ۱۰ نفره مسئولیت ساخت را بر عهده گرفته اند؛ در این میان دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها پروژه را آغاز کرده و مابقی در حال آماده سازی سایت یا دریافت پروانه و یافتن پیمانکار هستند.
به گزارش آوا مسکن به نقل از مهر، پروژه اکباتان اهواز در منطقه انتهای شهرک برق با عنوان «اکباتان شمالی» شناخته شده که در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن با ۵۳۵ واحد مسکونی در هفت بلوک اجرایی می شود.
اجرای این پروژه در سه فاز ۲۹۵، ۲۹۶ و ۱۴۴ واحدی تعریف شده که همه واحدها به متقاضیان مربوطه اختصاص داده شد؛ هر کدام از متقاضیان با آغاز به کار حساب مسدود مبلغ ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده و در عین حال به هر واحد هم مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام مسکن اختصاص یافته است.


منبع:

1400/02/30
13:02:29
5.0 / 5
946
تگهای خبر: بنیاد مسكن , پیمانكار , ساخت , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است