رئیس كمیسیون عمران عنوان كرد:

مشاوران املاك زمینه ساز گرانی مسكن

مشاوران املاك زمینه ساز گرانی مسكن

به گزارش آوا مسكن رئیس كمیسیون عمران اظهار داشت: عملكرد دفاتر مشاوران املاك در چند سال گذشته سبب شده كه قیمت مسكن نه تنها كاهش نیافته، بلكه این مساله زمینه ساز افزایش قیمت ها شده است.



به گزارش آوا مسکن به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از نقش مخرب مشاوران املاک در عدم کاهش قیمت مسکن، اظهار داشت: متأسفانه عملکرد دفاتر مشاوران املاک در چند سال گذشته سبب شده که قیمت مسکن نه تنها کاهش نیافته، بلکه این مساله زمینه ساز افزایش قیمت ها شده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مسائل در رابطه با عملکرد مشاوران املاک، مبحث تعرفه و کمیسیون دریافتی در این دفاتر است، در شرایط کنونی به قول مسؤلان اتحادیه مشاوران املاک، میزان تعرفه دریافتی حدود نیم درصد است، برپایه این روش، مشاوران املاک درصدی از قیمت فروش مسکن را بعنوان حق کمیسیون بر می دارند.
مکانیزم کنونی حق کمیسیون مشاوران املاک قیمت مسکن را بالا نگه داشته است
وی افزود: روش کنونی در دریافت کمیسیون بگونه ای است که مشاوران املاک به افزایش قیمت ها در بازار مسکن ترغیب می شوند، چونکه هر چه قیمت مسکن افزایش یابد، حق کمیسیون و سود آنها بالا می رود. با وضعیت کنونی اگر قیمت مسکن نزولی شود، مشاوران املاک برای پیشگیری از کاهش حق کمیسیونشان، از کاهش قیمت ها جلوگیری خواهند کرد.
لزوم تغییر تعرفه گذاری مشاوران املاک
رضایی کوچی بر ضرورت تغییر تعرفه گذاری مشاوران املاک تاکید کرد و اظهار داشت: به نظر من حق کمیسیون مشاوران املاک باید ثابت باشد، تا مشاوران املاک از محل افزایش قیمت مسکن به سودهای کلان نرسند، در صورت اصلاح می توان از مشاوران املاک برای مدیریت بازار مسکن استفاده نمود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت راه و شهرسازی با عنایت به وضعیت بحرانی بازار مسکن، باید نظارت ویژه ای بر عملکرد مشاوران املاک داشته باشد.


منبع:

1399/04/04
11:57:55
5.0 / 5
2636
تگهای خبر: راه و شهرسازی , فروش , مسكن , مشاور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است