تأمین نهاده های كشور از جانب ۵۳ شركت وارداتی

تأمین نهاده های كشور از جانب ۵۳ شركت وارداتی

به گزارش آوا مسكن عضو هیات مدیره اتحادیه واردكنندگان نهاده های دام و طیور ایران با تاكید بر اینكه ۵۳ شركت وارداتی با اعتبار تجاری خود اقلام اساسی كشور را تأمین كرده اند، اظهار داشت: اگر رویه وارداتی كالا مورد پذیرش مسؤلان نیست اعلام كنند تا از تداوم آن جلوگیری شود.


به گزارش آوا مسکن به نقل از ایسنا، محمد مهدی نهاوندی با بیان این مطلب اظهارکرد: هم اکنون واردات کالاهای اساسی(جو، ذرت و کنجاله سویا) توسط ۵۳ شرکت وارداتی انجام می شود که این شرکتها مجموعا بیشتر از دو میلیون تن کالای رسوبی در مبادی ورودی دارند که بیشتر از ۳ ماه از تاریخ ورود آنها به کشور می گذرد.
وی با اشاره به نقش واردکنندگان در تأمین نیاز کشور به کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: هر چند حجم بالای کالای رسوبی خسارت های بسیاری به لحاظ اعتباری و مالی به واردکنندگان تحمیل کرده است اما تلاشهای این قشر برای تأمین اقلام اساسی در روزهایی که تبعات تحریم و شیوع کرونا فشارهای بسیاری را بر پیکره اقتصاد وارد کرده به خوبی مشهود است.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران با تایید سخنان رئیس جمهوری در خصوص اینکه حالا زمان خدمت بدون منت تمامی مسؤلان دولتی و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی بخش خصوصی در عرصه واردات و تأمین کالاهای اساسی با استفاده از اعتبار تجاری خود در عرصه های بین المللی توانسته اند در قبال کشور و ملت به تعهدات خود عمل کنند و با ورود کالاهای اساسی در مبادی کشور مانع ایجاد هر نوع کمبود کالایی شوند.
نهاوندی تصریح کرد: اقدامات واردکنندگان برای تأمین کالاهای اساسی کشور در روزهایی که شیوع کرونا بر تأمین امنیت غذایی جهان تأثیر گذاشته است بسیار حایز اهمیت است چونکه تلاش آنها برای رساندن کالاهای اساسی به مبادی رسمی کشور باعث شد تا حتی جو روانی منفی نسبت به کمبود کالا در بازار داخلی ایجاد نشود.
بنا بر اعلام روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران، وی با اشاره به رسوب ۴ میلیون تن کالای اساسی در مبادی ورودی کشور اظهار داشت: با عنایت به اعمال تحریم های ناجوانمردانه ضد ایران وجود چنین حجمی از کالاهای اساسی در مبادی ورودی کشور می تواند از افتخارات بخش بازرگانی کشور باشد.
عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران با اشاره به اشکالاتی که نسبت به رویه واردات کالای اساسی از از جانب برخی مسؤلان وارد شده است، تصریح کرد: اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران طی مکاتبه ای از رئیس کل بانک مرکزی و همینطور قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت هم استعلام کرده است که اگر رویه فعلی بعضی از واردکنندگان در تأمین نیاز کشور به کالاهای اساسی منطبق با سیاست های تجاری کشور نیست اعلام کنند تا از تداوم آن جلوگیری شود.



1399/02/08
14:26:57
5.0 / 5
2831
تگهای خبر: شركت , صنعت , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است