معاون وزیر صنعت:

نیاز وارداتی صنعت سیمان از محل ارز صادراتی آنها تامین میگردد

نیاز وارداتی صنعت سیمان از محل ارز صادراتی آنها تامین میگردد

آوا مسكن: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تامین نیازهای وارداتی صنعت سیمان از محل ارز حاصل از صادرات آنها در دستور كار قرار دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «جعفر سرقینی» امروز (سه شنبه) در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه صنعت سیمان و صنایع وابسته در محل نمایشگاه های بوستان گفت و گو اضافه كرد: این شیوه برای صنعت فولاد باز پیگیری میگردد.
وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی همواره با معدن و صنایع معدنی عجین بوده و در دور گذشته تحریم ها و تحریم های فعلی این بخش كمترین لطمه را دیده است.
سرقینی گفت: حالا صادرات و تهیه مواد اولیه و قطعات مورد نیاز در بخش معدن و صنایع معدنی دشوار شده، اما صنایع معدنی متوقف نشده اند.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت آمارهای هشت ماهه امسال در بخش معدن و صنایع معدنی را نشانه تداوم تولید در این بخش دانست و اظهار داشت: تولید فولاد در این مدت 18 درصد نسبت به دوره مشابه پارینه رشد داشته اما تولید سیمان در دوره یاد شده نیم درصد كاهش بوجود آمد.
وی اشاره كرد: شرایط سخت كنونی و تحریم ها را پشت سر خواهیم گذاشت و در دوره های گذشته شرایطی سخت تر از این را تجربه كرده ایم.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت خواهان آن شد تا انجمن صنفی كارفرمایان صنعت سیمان به نمایش پیشنهادات خود برای كاهش و رفع مشكلات در این صنعت بپردازد.
سرقینی در عین حال اضافه كرد: هر صنعتی دوران فراز و نشیب دارد، اما توسعه كشور بدون تولید سیمان مفهومی ندارد.
به گفته این مقام مسئول، بازار سیمان ایران گسترده است و در جاده ها، بافت های فرسوده شهری، روستاهای كشور و اجرای حجم عظیم پروژه های عمرانی در بخش های مختلف به سیمان نیاز داریم.
وی گفت: چنانچه كشور از سوژه تحریم ها رهایی پیدا كند، شرایط صنعت سیمان باز بهبود خواهد یافت و بازارهای متنوعی پیش روی قرار می گیرد.
سرقینی اظهار داشت: امروز 29 درصد صنعت سیمان متعلق به بخش خصوصی واقعی است و این مهم كه یك تكلیف قانونی می باشد، قابلیت افزایش دارد.
به گفته وی، امسال حداقل 48 میلیون تن سیمان در كشور مصرف و 12 میلیون تن صادر میگردد و با مجموع 60 میلیون تن تولید می توان كماكان به آینده امیدوار بود.
سرقینی اظهارداشت: 10 میلیون تن ظرفیت تولید جدید در عرصه سیمان در راه می باشد و دیر یا زود وارد بازار خواهد شد.
دهمین نمایشگاه صنعت سیمان و گرامیداشت 85 سالگی این صنعت امروز سه شنبه با حضور معاون امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در محل نمایشگاه های بوستان گفت و گو راه اندازی شد.
اقتصام** 3065**9132 **1559


1397/10/18
14:08:43
5.0 / 5
4386
تگهای خبر: افتتاح , توسعه , تولید , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است