رئیس بنیاد مسكن:

۱۴۱۰، سال اتمام مقاوم سازی تمامی روستاها

۱۴۱۰، سال اتمام مقاوم سازی تمامی روستاها

به گزارش آوا مسکن، رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت: سال ۱۴۱۰ مقرر است جشن مقاوم سازی تمامی روستاها را بگیریم و بنیاد مسکن تمام تلاشش اینست که زودتر این مقاوم سازی به پایان برسد.


به گزارش آوا مسکن به نقل از مهر اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در نشست رسانه ای اظهار داشت: ۲۱ فروردین ماه سالروز تأسیس بنیاد مسکن می باشد و این نهاد انقلابیون این نهادی که یادگار امام است در طول انقلاب توانسته خدمتگذار مردم باشد بخصوص اقشار کم درآمد جامعه و مردم روستایی مورد توجه بوده است. ایشان در ادامه بیان نمود: در انجام کارهایی که به عهده بنیاد مسکن بوده است در انجام امورات استفاده از بخش خصوصی را در سرلوحه قرار داده است و با بخش خصوصی همکاری دارد از طرفی با دولت هم ارتباط خوبی دارد و با نهادهای دیگر همکاری می کند تا بتواند بهترین خدمات را عرضه نماید. وی در مورد بخش روستایی اظهار داشت: سال ۱۴۱۰ جشن بگیریم که یک واحد غیر مقام در روستاها وجود ندارد و تلاش بر اینست که زودتر از سال ۱۴۱۰ به این مقاوم سازی برسیم. رئیس بنیاد مسکن در مورد بافت های فرسوده تهران اظهار داشت: بافت فرسوده بنیاد مسکن ورود پیدا کرده است که ۱۱ هزار و ۳۰ واحد درحال نوسازی این در بحث مسکن شهری ۱۰۴ هزار و ۲۲۰ واحد درحال ساخت است ۳۶۱ هزار و ۲۱ واحد در کل درحال ساخت در کل کشور است. نیکزاد افزود: بنیاد مسکن وظیفه دارد که تا دغدغه مسکن برطرف شود در روستاها دوره ساخت یک ساله است و در شهرها دوساله است ایشان در ادامه بیان نمود: ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم طرح هادی است تکلیف همه افرادی که عمرانی انجام دهند مشخص کرده است و این طرح ده سال است و ۴ هزار روستا بازبینی شود نیازمندی های روستاها بازبینی شود و مشکلات مردم روستا برطرف شود. رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت: سال قبل ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت ۴ هزار و ۳۷۲ هزار تومان برای طرح هادی در اختیار داشتیم ۷۴۰ هزار میلیارد تومان در ملی استانی ۹ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان برای طرح هادی هزینه شد در ۸ هزار و ۹۵۶ روستا این طرح اجرایی شد. ایشان در ادامه بیان نمود: پارسال ۳۰ درصد پروژه های افتتاحی در ارتباط با بنیاد مسکن بوده است در بحث عمران روستایی اعتبارات ملی و استانی بسنده نکردیم و سراغ ظرفیت های دیگر رفتیم تفاهمنامه با وزیر کشور به امضا رسید و عمران روستایی به امضا رسید و ابلاغ گردید و با وزارت نفت داشتیم برای محرومیت زدایی و اعتباراتی در اختیار ما گذاشتند با مناطق آزاد تفاهمنامه داشتیم و ۴۰ منطقه بنیاد مستضعفان هدف محرومیت زدایی است نتیجه این شد در کشور توانستیم ۸ هزار و ۵۵۶ روستا در بحث اجرای طرح هادی ورد پیدا نماییم و آسفالت روستاها انجام شده است. رئیس بنیاد مسکن درمورد طرح نهضت ملی اظهار داشت: حساب نهضت ملی مسکن ساده است این طرح تأمین زمین وزارت راه و شهرسازی است ۵۰ درصد تخفیف به مردم داده شود صدور پروانه قانون جهش می کن شهرداری ها عوارض نباید بگیرند و در بسیاری از شهرها برای خانه دار کردن مردم تخفیفات انجام شده است. ایشان در ادامه اضافه کرد: مقداری وام و مقداری آورده مردم است در نقاط، مختلف با مردم دست در دست هم کارهارو پیش می بریم و درمورد افزایش قیمتها به مردم توضیح داده می شود و کم کم مردم پول ها را پرداخت می کنند. تأمین آورده مردم مقداری دشوار می باشد و مردم این سختی راتحمل می کنند و پرداخت می کنند. اکبر نیکزاد اظهار داشت: مثلا در بندرعباس ۱۰ طبقه است و قالبی ایجاد می شود در یک شهر دیگه بتنی، ایجاد می شود خود شهر و مصالح استفاده شده تعیین کننده قیمت است. متقاضی را بلاتکلیف نخواهیم گذاشت.
رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت: بافت فرسوده تهران منطقه ۱۸.۱۶.۲۰ است و حدود متری ۱۰ تومان است. شوش هزارو سیصد واحد درحال ساخت است. رئیس بنیاد مسکن افزود: وام روستایی ۲۰۰ میلیون تومان سال جاری افزایش پیدا نخواهد کرد. اکبر نیکزاد در خاتمه تصریح کرد: با عنایت به شعار سال تمام تلاش بر اینست که افزایش قیمتی در مصالح ساختمان نداشته باشیم و تلاش ها برای عدم افزایش، قیمتها ادامه دارد.

1402/01/19
19:51:32
5.0 / 5
362
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است