سامانه جامع اطلاعات و برنامه ریزی شرکت فرودگاه ها کلید خورد
راه اندازی سامانه جامع اطلاعات و برنامه ریزی شرکت فرودگاه ها در دستور کار معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزرای مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه کارگروه راه اندازی سامانه جامع اطلاعات و برنامه ریزی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران (سجاب) با حضور هادی یوسف پور آذری عضو هیأت مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، مسعود نیکبخت معاون عملیات هوانوردی، امیرحسین تابع جماعت معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، مجید یارندی مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات و سایر مدیران کل و کارشناسان مرتبط برگزار گردید. عضو هیأت مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی اظهار داشت: سامانه در جهت برنامه راهبردی جدید مدیریتی در شرکت فرودگاه ها و با هدف دسترسی سریع و صحیح سطوح مدیریتی شرکت به داده ها و آخرین آمار و اطلاعات برخط حوزه های عملکردی خواهد بود. یوسف پورآذری اضافه کرد: تصمیم گیری صحیح و سریع در سطوح عالی مدیریتی، نظارت بر عملکرد حوزه های اصلی، مدیریت منابع و دریافت گزارشات و آمار مربوط، دسترسی بموقع به داده ها و آخرین اطلاعات به صورت برخط، مستلزم راه اندازی سامانه جامع مدیریتی بوده تا اطلاعات مورد نیاز و شاخصهای عملکردی را بر مبنای تعریف سطح دسترسی و حفظ محرمانگی داده ها، به مفهومی ترین شکل و به صورت گرافیکی و تصویری در اختیار مدیران ارشد و سایر سطوح مدیریتی قرار دهد. عضو هیأت مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها در ادامه به دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص شفافیت و مدیریت برنامه محور اشاره نمود و اظهار داشت: سامانه سجاب هم در جهت تأکیدات وزیر و با ایده و محوریت معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی و مدیریت فنی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات معاونت عملیات هوانوردی پیاده سازی خواهد شد و در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد. وی افزود: این سامانه برای تولید داشبوردهای مدیریتی و برای تصمیم گیری بهینه مدیران ارشد شرکت فرودگاه ها پیاده سازی و بر مبنای داده های احصا شده، اولویت ها شناسایی و اطلاعات برای برنامه ریزی و تصمیم گیری مؤثر مدیران به صورت کاملاً دیداری در داشبوردهای مدیریتی به فراخور وظایف حوزه سرپرستی نمایش داده می شود. یوسف پورآذری اظهار داشت: این طرح در دو بخش اجرا خواهد شد که در بخش نخست آن، مدیران ارشد و در بخش دوم، ادارات کل و فرودگاه ها از آن بهره برداری می کنند، اما وجه مهم این سامانه شفافیت، تکریم مردم و سهولت دسترسی آنها به خدمات فرودگاهی خواهد بود. همینطور معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: در این سامانه داده های مورد نیاز شامل آمار و اطلاعات نیروی انسانی، بازرگانی، مالی، پروژه ها، تجهیزات و امکانات فرودگاهی، آمار پرواز و مسافران بعنوان منابع اطلاعاتی در یک پایگاه داده پالایش شده و بر طبق این منابع، سنجه های ارزیابی عملکرد (KPI) دریافت خواهد شد. امیرحسین تابع جماعت تصمیم گیری صحیح علمی و منطقی مبتنی بر داده های برخط و لحظه ای عملکردی شرکت، نظارت بر حوزه های اجرایی شرکت و تحلیل و بررسی و عارضه یابی، بهبود عملکرد در سطح واحدها و کارکنان، کاهش خطاهای تصمیم گیری، صرفه جویی در زمان و هزینه و کمک به مدیریت بهینه در زمان بحران را از مزایای راه اندازی این سامانه بیان کرد.
منبع: آوا مسكن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب