وزیر راه و شهرسازی:

پس از 40 سال نباید راه های روستایی كشور بدون روكش آسفالت باشد

پس از 40 سال نباید راه های روستایی كشور بدون روكش آسفالت باشد

به گزارش آوا مسكن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه 40 سال پس از انقلاب اسلامی نباید راه های روستایی بدون آسفالت باشد، اظهار داشت: 2000كیلومتر راه روستایی امسال و 3500 كیلومتر در سال آینده آسفالت می شود.



به گزارش آوا مسكن به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه مقابل كشورمان اظهار داشت: در همین سال كه تهاجم تحریمی استكبار حداكثری است، هم صادرات ما افزایش پیدا كرده و هم واردات برای بخش هایی كه نیاز به واردات دارند، انجام شده است.
وی با اشاره به اینكه واردات باید با احتساب ملاحظات اقتصادی كشور باشد، اضافه كرد: من هیچ گاه از شركت هایی كه به منافع خود فكر می كنند، حمایت نمی كنم. چونكه منافع مردم برای ما اصل است. در نوسازی ناوگان حمل و نقل، باید ایمنی، استاندارد، رفاه راننده، بهره وری و كیفیت بهره برداری ناوگان حداكثر شود وگرنه من نذر ندارم كه شرایط را برای تحصیل مال عده ای فراهم كنم.
احداث ۱۵۰۰ كیلومتر بزرگراه تا اختتام دولت
اسلامی با اشاره به اینكه پروژه های سنواتی و متوقف شده در حوزه زیرساخت، حالا فعال شده اند، اظهار داشت: یكی از این پروژه ها، آزادراه اصفهان-شیراز است كه یكی از آزادراه های فاخر كشور به شمار می آید.
وی افزود: این آزادراه بعد از بهره برداری مسیر را ۱۳۰ كیلومتر می كند و موجب كاهش زمان سفر، كاهش مصرف انرژی و كاهش آلایندگی خواهد بود. ما در تلاشیم این آزادراه را تا اختتام دولت به افتتاح و بهره برداری برسانیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه تا اختتام دولت ۵۸۰ كیلومتر آزادراه افتتاح می شود، اظهار داشت: در همین منطقه اصفهان و همجوار آن ۳۰۰ كیلومتر آزادراه ملی و استانی به افتتاح خواهد رسید.
وی افزود: ۴۰۰۰ كیلومتر بزرگراه در این دولت به وجود آمده و تا اختتام دولت حدود ۱۵۰۰ كیلومتر دیگر به بزرگراه های كشور اضافه می شود.
نقاط حادثه خیز تا آخر سال ایمن سازی می شوند
این عضو كابینه دولت دوازدهم با اشاره به طرح ابرار برای بهسازی و راه اندازی راه های روستایی اظهار داشت: پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی نباید راه های روستایی كشور بدون روكش آسفالت باشد. حالا نهضتی به پا شده و متعهد هستیم ۲۰۰۰ كیلومتر از راههای روستایی را امسال و ۳۵۰۰ كیلومتر دیگر را در سال آینده آسفالت نماییم.
وی افزود: این اقدامات پیام مشخصی دارد و آن محرومیت زدایی و گسترش عدالت منطقه ای است.
اسلامی با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای كاهش تلفات جاده ای اظهار داشت: پلیس راه ۲۵۱ نقطه پر حادثه را به ما اعلام نموده است. قسمتی از این نقاط ایمن سازی شده و بخشی دیگر تا آخر سال ایمن سازی می شود. قسمتی از این نقاط برای ایمن سازی نیاز به ایجاد تقاطع های غیر همسطح و تملك اراضی دارند كه نیازمند هزینه هنگفتی است. اما با این وجود رفع این نقاط را تعهد كرده ایم.
احداث طولانی ترین خط ریلی كشور دولت های یازدهم و دوازدهم
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه خطوط ریلی در دولت های یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: ۱۱۰۰ كیلومتر خط ریلی در این دولت به افتتاح رسیده و ۵ استان به خط آهن وصل شده اند.
وی افزود: طولانی ترین راه آهن كشور یعنی خط چابهار-زاهدان نیز با عنایات مقام معظم رهبری و دریافت كمك از صندوق توسعه ملی در دست ساخت است كه امیدواریم راه اندازی آن تا آخر سال ۱۴۰۰ و یا زودتر تمام شود. با راه اندازی این خط ۱۱۰۰ كیلومتر دیگر به راه آهن كشور اضافه می شود.
اسلامی با اشاره به اینكه شكایت مردم و مسافر را نمی توان نادیده گرفت، اظهار داشت: ۳۸۵ هزار كامیون در كشور داریم كه كامیون های فرسوده باید از این ناوگان بیرون بروند.
وی افزود: استعداد مردم ما در حوزه حمل و نقل زیاد است و وظیفه ماست كه ترانزیت كالا را در كشور توسعه دهم. حالا صاحبان بار و فعالان حمل و نقل بین المللی از نبود شركت های حمل و نقل بزرگ مقیاس در كشور گله مند هستند. اگر شركت های بزرگ مقیاس با استانداردهای بین المللی در كشور وجود نداشته باشد، ایران سهم بار خودرا از بازار دست می دهد.
اسلامی با اشاره به اینكه باید از كوتاهی در زمینه مدیریت توسعه ترانزیت پرهیز كرد، اظهار داشت: باید شركت های حمل و نقل بزرگ مقیاس با قدرت كار بین المللی را با همت مردم و بخش خصوصی به وجود بیاوریم.
وی افزود: در بخش ترانزیت، حالا ۱۰ میلیون تن بار در سال جابجا می نماییم كه نسبت به باری كه در كشور جابجا می شود، عدد نازلی است. حداقل سهم ما از بازار ترانزیت ۵۰ میلیون تن است و ۴۰ میلیون تن از این بازار سهم حمل و نقل زمینی است.
اسلامی با اشاره به توسعه دیپلماسی حمل و نقل در كشور اظهار داشت: در كمیته های حمل و نقل با كشورهای مبدا یا مقصد ترانزیت تعاملات گسترده ای داشته ایم. تفاهم های بزرگی امضا كرده ایم و موانع بزرگی برطرف شده است. در حوزه بین الملل، زمینه سازی ها را انجام داده ایم. حالا باید وسیله و ابزار ترانزیت برقرار شود.
توسعه لجستیك نیازمند حمل و نقل بزرگ مقیاس است
وزیر راه و شهرسازی توسعه صادرات و افزایش ترانزیت را لزوم توسعه اقتصادی دانست و اظهار داشت: ظرفیت، حجم فعالیت و تولید ما فراتر از مصرف ماست، بدین سبب باید جغرافیای مصرف را افزایش دهیم. برای این كار نیاز به برند سازی و توسعه لجستیك داریم كه خود نیازمند ایجاد شركت های حمل و نقل بزرگ مقیاس است.
اسلامی با اشاره به اینكه تأمین مسكن و اشتغال دو وظیفه مهم حكومت است كه می تواند رضایتمندی مردم و مقبولیت حكومت را افزایش دهد، اظهار داشت: باید با توسعه كارهای تولیدی، برند سازی و افزایش كیفیت سهم ایران را از بازار بین المللی افزایش داد. صادرات این تولید، نیاز به زیرساخت و شركت هایی دارد كه بتوانند در مقیاس بزرگ بار را جابجا كنند.


منبع:

1398/09/30
13:46:10
5.0 / 5
2812
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است