اسلامی:

برخی بدون داشتن قرارداد در واحدهای مسكن مهر مستقر شده اند

برخی بدون داشتن قرارداد در واحدهای مسكن مهر مستقر شده اند

آوا مسكن: وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بعضی از ساكنان واحدهای مسكن مهر بدون داشتن قرارداد، انجام تعهدات خود و پرداخت اقساطشان در واحدها مستقر شده اند.



به گزارش آوا مسكن به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی شب گذشته در برنامه زنده «نگاه یك» شبكه اول سیما درباره برنامه های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسكن تصریح كرد: به صورت طبیعی حداقل سالانه باید ۹۰۰ هزار واحد مسكونی تهیه و آماده عرضه نماییم. این اقدام می تواند به تقاضای سالانه مسكن پاسخ درستی دهد و بعنوان راهبرد اساسی باید به آن پایبند باشیم اما متاثر از شرایط دخالت های موجود، مسكن هایی به وجود آمده كه نمی تواند پاسخگوی تقاضای فعلی باشد چونكه این مسكن ها گران قیمتند.
او افزود: دوره جدید وزارت راه و شهرسازی حدود ۲ هفته قبل آغاز و احداث ۴۰۰ هزار واحد مسكونی در ۳ تألیف رسما اعلام و به سازمان های مربوط اعلام گردید.
تالیف اول؛ راه اندازی ۱۰۰ هزار واحد مسكونی شهری كه باید در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی احداث گردد.
توسعه اجاره نشینی به جای افزایش تقاضای خرید مسكن
او خاطرنشان كرد: ما باید تقاضای اجاره را جایگزین تقاضای تملك واحدهای با قیمت مناسب نماییم احداث ۴۰۰ هزار واحد همچون اقداماتی است كه در این راستا صورت می پذیرد.
اسلامی اظهار داشت: شناسایی و در اختیار سازندگان قرار دادن زمین های موجود در بافت فرسوده شهری یكی از اقدامات در دست كار ماست البته این عرضه زمین تنها در مورد اراضی دولت و زمین هایی كه در دست دولت باشد صورت می پذیرد. امسال حدود ۲۰۰ هزار هكتار از این دست زمین ها توسط دولت واگذار شده است.
او از واگذاری مجوزهای بلاعوض ساخت و ساز به سازندگان و پیمانكاران مسكن بعنوان دیگر اولویت این وزارتخانه یاد كرد و افزود: دولت با تزریق تسهیلات ریالی به بانك تجارت قصد احداث تحرك در بازار مسكن دارد كه پیمانكاران و سازندگان مسكن بتوانند در پیشبرد ساخت و ساز شان تسریع داشته باشند.
اصلاح تراكم سازه های شهری از دیگر اولویتهای ما در شهرهای غیر كلان شهرهاست به گونه ای كه در صورت امكان تراكم برخی سازه ها افزایش خواهد یافت در بافت های فرسوده، با تجمیع پلاك ها می توان بهسازی در فضای شهری احداث كرد. بحث معماری در سازه ها بسیار مهم می باشد چونكه اگر بحث اصالت معماری، تاریخی، فرهنگی و ملی را حفظ نكرده باشیم بی گمان به وظیفه تاریخی خود عمل نكرده ایم.
تأیید مالیات بر عایدی سرمایه
او اظهار داشت: مالیات بر عایدی سرمایه سوژه مهمی است چونكه سبب میگردد از در تله افتادن درآمدهای كشور جلوگیری شود، تخصیص حدود ۲ و نیم میلیون واحد مسكونی گران قیمت حجم زیادی از درآمدهای مالیاتی كشور را به خود اختصاص می دهد. البته جوانب و چند و چون این مبحث در مجلس در حال بررسی است.
اسلامی از وجود طرح مكمل در دل طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكن آگاهی داد و اضافه كرد: صدور كارت خرید مصالح ساختمانی و بهره مندی از موضوعات فنی مهندسی از زیر مجموعه های طرح مكمل هستند كه سبب احداث بازار تعهدی و نقدی می نماید. تفاهم نامه این طرح تا هفته آینده با بانك عامل قطعی خواهد شد. این امر سبب میگردد قدرت خرید افزایش یابد. مهمترین هدف این برنامه سامان دهی اقشار مورد نظر در شهرهای انتخاب شده است. اقدام دوم احداث ۱۰۰ هزار واحد مسكونی در بافتهای فرسوده است كه ۲۷۰ محله هدف در ۳۱ استان برای این منظور در نظر گرفته شده و در نهایت احداث و راه اندازی ۲۰۰ هزار واحد مسكونی در ۲۱ شهر جدید است كه این شهرها در حال شناسایی و بررسی هستند. این ۳ تالیف در مدت ۲ سال تدوین و برنامه ریزی شده است.
احداث ۴۰۰ هزار واحد مسكونی تا ۱۴۰۰
اسلامی اظهار داشت: تا آخر سال ۹۹ راه اندازی ۴۰۰ هزار واحد مسكونی به اختتام خواهد رسید.
وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: شرایط اجاره مسكن و اجاره بها بسیار حساس و قابل تأمل بوده و نمی توان سر و سامان دادن به آنرا نمی توان به تنهایی از دولت توقع داشت. بازار مسكن به شدت تحت تاثیر سوداگری است ما باید اتحادیه آژانس های مسكن را ملزم به تنظیم رویه اجاره و معامله ای نماییم به گونه ای كه حمایتی از حقوق طرفین معامله (مالك و مستأجر) وجود داشته باشد. با اجرای طرح مكمل می توان قیمت گذاری بهاء تفاهم شده مسكن را مهار كرد در ضمن فعلا افزایش نرخ وام مسكن در دستور كار ما نیست.
او از شهرهای طبس و مكران در جنوب كشور بعنوان شهرهای جدید یاد كرد و اضافه كرد: مصوبه شهر طبس حدود ۲۵ سال قبل انجام شد اما به دلایلی كلنگ آن نخورد، كلنگ راه اندازی این ۲ شهر بزودی به زمین خواهند خورد. البته اولویت ما در احداث شهرهای جدید تكمیل پروژه های مسكن مهر در حاشیه كلان شهرهاست به صورت مثال در شهر جدید اندیشه ظرفیتهای زیادی وجود دارد كه به آنها رسیدگی خواهد شد در هشتگرد، پرند و پردیس هم ظرفیت های باقی مانده ای وجود دارد كه مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار واحد مسكن مهر به كمیته امداد واگذار شده است.
محمد اسلامی در ادامه برنامه نگاه یك شبكه یك سیما با اشاره به اینكه در قانون آمده است كه دستكم ۵۰ هزار واحد مسكونی مهر باید به كمیته امداد واگذار شود اضافه كرد: این كمیته پروژه به پروژه مسكن های واگذار شده را بررسی، صورت جلسه، تكمیل و در اختیار افراد زیر پوشش خود قرار می دهد.
وی اظهار داشت: با عنایت به اینكه امكان نام نویسی برای مسكن مهر وجود ندارد و این طرح ادامه نمی یابد تلاش می نماییم مسكن آبرومندی به ثبت نام كنندگان مسكن مهر نمایش دهیم.
اسلامی اضافه كرد: مسكن مهر گرفتار موانعی همچون محوطه سازی ها و تأسیسات زیربنایی شد.
وی اظهار داشت: وزارت نیرو با بارگذاری پردیس به علت ناتوانی در آبرسانی مخالفت كرد.
اسلامی با اشاره به اینكه آبرسانی در طرح های مسكن مهر بسیار بیشتر از برنامه بود و نقاط انتخاب شده برمبنای مطالعات و مدیریت شهرهای جدید نبود اضافه كرد: مناطق احداث مسكن مهر، مدیریتی انتخاب و دستور اجرای آنها داده شد.
وی اظهار داشت: امروز هماهنگی ها و سیاستگذاری ها و مدیرانی كه با اعتقاد بتوانند طرح مسكن مهر را به اختتام برسانند در دستور كار وزارت راه و شهرسازی است.
استقرار در مسكن مهر بدون قرارداد و آورده
اسلامی اضافه كرد: برای مسكن مهر پردیس با شركت پیمانكاری قراردادی برای محوطه سازی منعقد و با شركتی به علت نبود آسانسور در بعضی بلوك های مسكن مهر پردیس برای تجهیز این بلوك ها به آسانسور تفاهمنامه ای امضا شده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: واحدهای آماده ای در طرح مسكن مهر پردیس وجود دارد كه به علت نبود تأسیسات زیربنایی و انشعابات قابل بهره برداری نیست.
وی اضافه كرد: در سال ۹۷ و ۹۸ ماهانه واحدهایی از مسكن مهر تكمیل و به مردم واگذار میگردد.
اسلامی اظهار داشت: مردم باید بپذیرند بدون مشاركت آنان نمی توان طرح های مسكن مهر را تكمیل كرد و اگر كسی زمانی پولی را واریز كرده است نباید توقع داشته باشد ما با همان قیمت خانه را بدهیم.
وی اضافه كرد: تعدادی واحد مسكن مهر داریم كه افراد بدون قرارداد و انجام تعهداتشان و پرداخت نكردن اقساطشان در آنها مستقر شده اند.
نگاهی به مشكلات كامیونداران
اسلامی درباره مسائل كامیون داران اظهار داشت: آنچه كه با كامیونداران گفتگو شده است وعده و وعید نیست و حتماً اجرا میگردد.
وی اضافه كرد: حالا بیشتر كامیون داران زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند و سوژه «تن كیلومتر» به شركت ها ابلاغ گردیده است و اگر شركتی آنرا اجرا نكند سازمان حمل و نقل با آن برخورد می كند.
اسلامی اظهار داشت: باید عدالت در توزیع بار محقق شود و عرضه و تقاضا متناسب باشد چونكه در بعضی پایانه ها بار كم و كامیون زیاد و در بعضی بار زیاد و كامیون كم وجود دارد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: حجم توان حمل بار در كشور از میزان بار بیشتر است.
وی با اشاره به اینكه امروز نظام جامع مدیریت در ناوگان حمل و نقل وجود ندارد اظهار داشت: اگر می خواهیم اقتصاد شكوفا داشته باشیم باید توان لجستیك قابل اتكا در كشور وجود داشته باشد.
اسلامی اضافه كرد: شركت های حمل و نقلی كه وجود خارجی ندارند و فقط یك اسم هستند چطور می توانند پاسخگو باشند!
وی درباره تأمین لاستیك كامیون ها باز اظهار داشت: تا قبل از نوسانات ارزی مشكلی در این زمینه وجود نداشت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول توزیع و تولید لاستیك است.
وزارت راه هم از قیمت لاستیك شاكی است!
اسلامی اضافه كرد: وزارت راه و شهرسازی از انحصار واردات لاستیك و قیمت این كالا شاكی است.
وی اظهار داشت: برای سال ها انحصار واردات لاستیك در اختیار چند شخص بوده و در حالیكه ارز مرجع ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیك اختصاص یافته اما قیمت آن در بازار بر این اساس نبوده است.
اسلامی اضافه كرد: برای واردات مواد اولیه كارخانجات لاستیك سازی و لاستیك ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص می یابد و قیمت لاستیك هایی كه بیشتر از ۱۰۰ هزار كیلومتر كاركرد دارند بیشتر از ۲۰۰ دلار نیست.
وی اظهار داشت: حدود ۲ و نیم میلیون حلقه لاستیك باری و مسافری برون شهری در سال مصرف می نماییم اما بیشترین ظرفیت صنایع داخلی تولید كمتر از یك میلیون حلقه در سال است.
اسلامی اضافه كرد: تولید كنندگان داخلی و وارد كنندگان لاستیك باید این كالا را به علت دریافت ارز مرجع در شبكه توزیع عرضه كنند.
انتقاد وزیر از دولت درباب نحوه توزیع لاستیك
وی اظهار داشت: دولت هیچ تغییری در رویه خود برای تأمین لاستیك نداشته است.
اسلامی اضافه كرد: بر كیفیت لاستیك های وارداتی تاكید داریم و امیدواریم با شكستن انحصار، توزیع لاستیك های وارد شده و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی با صنعت، معدن و تجارت، سوژه لاستیك به شرایط عادی بازگردد.
وی اظهار داشت: به كامیون ها به میزانی كه بار حمل می كنند لاستیك اختصاص می یابد.
اسلامی اضافه كرد: اگر وارد كننده لاستیك واردات خودرا ثبت سفارش نكرده باشد اما در گمرك ثبت گردد ارز مرجع به وارد كننده تعلق می گیرد.
وی اظهار داشت: با به كارگیری بخش خصوصی و احداث صندوق توسعه حمل و نقل به دنبال پیشبرد صنعت حمل و نقل و توسعه زیرساخت ها در این زمینه هستیم.
اسلامی اضافه كرد: اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل كشور كه ۱۹ هزار میلیارد تومان منابع آن تخصیص یافته است ۲ هفته پیش در دولت تصویب گردید.
وی اظهار داشت: برای ساخت آزادراه ها با مشوق هایی كه در نظر گرفته ایم می توانیم تعداد زیادی از شركت ها را در این زمینه جذب نماییم.
اسلامی اضافه كرد: جاده فقط هزینه نیست بلكه درآمد است و هوشمندسازی جاده ها یكی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی با به كارگیری شركت های دانش بنیان است.
برنامه نصب ۲ هزار دوربین جاده ای را داریم
وی اظهار داشت: برنامه كنونی ما نصب ۲ هزار دوربین مراقبتی و پلاك خوان در محورهای پرخطر كشور است.
اسلامی اضافه كرد: به همه سازمان های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی تاكید شده است كه تجهیزات خودرا از شركت های داخلی تأمین كنند.
وی اظهار داشت: برای ناوبری فرودگاهی و ساخت واگن و لوكوموتیو با شركت های داخلی مذاكره و قراردادهایی در این زمینه بزودی امضا میگردد.
اسلامی اضافه كرد: تلاش می نماییم راه آهن قزوین ــ رشت در هفته اول اسفند افتتاح شود.
وی اظهار داشت: حالا در بعضی محورهای ریلی كشور همچون خط ریلی خراسان رضوی به بندر چابهار تراكم تردد بار وجود دارد كه باید این مسیر دو خطه شود.
اسلامی اضافه كرد: سال ۹۶ و ۹۷ ركورد تاریخی ریل گذاری كشور بوده است.
وی با اشاره به اینكه جزو كشورهایی هستیم كه از دریا استفاده نكرده ایم اظهار داشت: ظرفیت بنادر ما ۲۰۰ میلیون تن در سال است.
اسلامی اضافه كرد: بندر چابهار به علت توسعه آن از ظرفیت ۱ میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن رسیده است و در گام بعدی ظرفیت این بندر به ۸۵ میلیون تن خواهد رسید.
وی بندر چابهار را بندر مهم اقیانوسی كشور خواند و اظهار داشت: تلاش می نماییم كشتی های باری را كه به بنادر خلیج فارس می آیند به بندر چابهار هدایت نماییم.
اسلامی اضافه كرد: در بنادر كشورهای جنوبی خلیج فارس بندر در اختیار صاحبان بار و شركت های كشتیرانی است و بنادر كشور ما باز باید اینگونه باشد.
قرار نیست شركت هندی بندر چابهار را توسعه دهد
وی اظهار داشت: شركت هندی قرارداد توسعه بندر چابهار را ندارد بلكه از این بندر بهره برداری می كند و خدمات بندری نمایش می دهد.
اسلامی اضافه كرد: چون بندر چابهار از تحریم خارج است هندی ها مشتاق هستند از این بندر بعنوان پل ارتباطی با آسیای میانه استفاده كنند.
وی اظهار داشت: شركت هندی افزون بر بهره برداری از بندر چابهار تعهد تجهیز این بندر را باز داده است.
اسلامی اضافه كرد: این شركت هندی تعهد توسعه ترانزیت باز دارد كه امیدواریم زمینه های آن باز فراهم گردد.
وی اظهار داشت: صنعت هوایی كشور به رغم تحریم ها و خروج غیرقانونی آمریكا از برجام پابرجا می باشد و كارهای خودرا با كیفیت پیگیری می كند و توانسته است این صنعت را توسعه دهد.
اتفاقی درباب خرید سوخو رخ نداده است
اسلامی اضافه كرد: یكی از شركت های هوایی كشور پارسال با شركت سوخوی روسیه برای خریداری هواپیما تفاهم كرده بود اما فقط مذاكره اولیه انجام شد و بتازگی ً نه كسی مذاكره ای كرده و نه اتفاقی افتاده است.
وی درباره كیفیت هواپیماهای روسی اظهار داشت: تفاوتی ندارد هواپیما ساخت چه كشوری باشد بلكه باید ضوابط ایكائو و مقررات هوانوردی و استانداردهای لازم را داشته باشد.

1397/10/02
19:58:47
5.0 / 5
4133
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است