با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

سامانه الكترونیكی توزیع بار راه اندازی گردید، حذف واسطه های توزیع بار

سامانه الكترونیكی توزیع بار راه اندازی گردید، حذف واسطه های توزیع بار

آوا مسكن: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی از سامانه الكترونیكی توزیع بار رونمایی گردید كه یكی از مزیت های این سامانه حذف واسطه های توزیع بار است.



به گزارش آوا مسكن به نقل از مهر، در حاشیه سومین نمایشگاه راه و شهرسازی و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی از سامانه الكترونیكی توزیع بار رونمایی گردید. محمد میرزایی منش یك فعال صنعت حمل و نقل در این مراسم، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: این سامانه مختص صنعت حمل و نقل كشور و در ۱۲ فاز طراحی شده است.
وی خاطرنشان كرد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی فاز اول این سامانه به بهره برداری رسید؛ در این سامانه دو مركز ثبت بار شامل باربری ها و شركت های حمل و نقلی، كارخانجات بزرگ و تولیدكنندگان، صاحبان بارهای عمده و مردم وجود دارد كه نحوه توزیع بارها با استفاده از اپلیكیشن به اطلاع راننده ها می رسد.
این فعال صنعت حمل و نقل خاطرنشان كرد: شركت های حمل و نقلی در این سامانه می توانند بدون دخل و تصرف در نرخ كرایه، بارهای موجود را به رانندگان ارجاع داده و كمیسیون خویش را دریافت نمایند. ازاین رو رانندگان می توانند بدون نگرانی از تضییع حقوق خود و دخل و تصرف شركت های حمل و نقلی، مبادرت به حمل بار كنند.
وی افزود: رانندگان بعد از رویت كرایه حمل بر روی بازارگاه های الكترونیكی، بارگیری را انجام داده و بدین سان فرایند انتقال بار بدون دریافت هیچ مبلغ اضافه ای در سراسر كشور انجام می گردد.
میرزایی منش با تاكید بر اینكه با تولید بازرگاه های الكترونیكی، هزینه های اضافی به مشتریان، صاحبان كالا و رانندگان كامیون تحمیل نمی گردد، اظهار داشت: حذف واسطه ها یكی از مزیت های سامانه های الكترونیكی حمل كالای برون شهری است كه بر مبنای مطالعات انجام شده، با استقبال خوب رانندگان كامیون ها مواجه شده است.
همچنین علی اكبر كرمی از دیگر فعالان صنعت حمل و نقل اظهار داشت: بزرگترین مشكل این صنعت، نبود شفافیت در نحوه توزیع بار و همینطور گران تمام شدن فرایندهای لجستیك برای رانندگان و مصرف كنندگان كالاهاست.وی اضافه كرد: هم اكنون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای الكترونیكی تقاضای توزیع بار را ابلاغ كرده كه اجرای این آئین نامه به كاهش هزینه های رانندگان و صاحبان بار كمك می نماید.این فعال صنعت حمل و نقل اضافه كرد: هزاران نفر از رانندگان كامیون ها در سامانه های الكترونیكی حمل بار عضو شده اند و باید این سامانه ها سبب اتصال صاحبان عمده بار شامل وارد كنندگان و كارخانجات بزرگ تولیدی با فعالان صنعت حمل و نقل شود.وی، الكترونیكی شدن نحوه توزیع بار امكان مدیریت حوزه لجستیك و صنعت حمل و نقل جاده ای را فراهم نموده است.كرمی یكی دیگر از نتایج الكترونیكی شدن نحوه توزیع بار در جاده ها را شفاف سازی هزینه های جانبی شامل دستمزد رانندگان، كمیسیون شركت های حمل و نقلی و دیگر هزینه های خدماتی دانست و اظهار داشت: با عنایت به وجود فضای مناسب برای سرمایه گذاری در این خصوص به نظر می آید تعدد سامانه های الكترونیكی به رقابت میان توزیع كنندگان كالا دامن نزند. هم اكنون شفاف نبودن یا غیرواقعی بودن اركان بارنامه های سنتی هزاران میلیارد تومان بر صنعت حمل و نقل تحمیل كرده است.

1397/09/26
13:32:34
5.0 / 5
4801
تگهای خبر: باربری , بهره برداری , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است