وزیر راه و شهرسازی:

افتتاح پروژه های عمرانی بدون توجه به كارایی سرانجامی ندارد

افتتاح پروژه های عمرانی بدون توجه به كارایی سرانجامی ندارد

آوا مسكن: تهران - وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه «افتتاح پروژه ها و طرح های عمرانی بدون توجه به نتیجه و اثر بخشی آن سرانجامی ندارد»، اظهار داشت: با وجود هزینه های میلیاردی برای اجرای پروژه های عمرانی اما به كارایی و نتیجه آن كمتر توجه می گردد.


به گزارش آوا مسكن به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح 10 پروژه زیربنایی در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران اضافه كرد: در این دوره همه تلاش ما این است كه هر اقدامی در بخش های مختلف همچون صنعت هوانوردی، به رفاه حال مردم ایران منجر شود.
وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: صدها هزار پروژه در كشور وجود دارد كه همه آنها باید به تامین رفاه حال مردم ختم شود.
وی با اشاره به اینكه صنعت هوایی بسیار پیچیده است و نیروی انسانی آن نقش مهمی در سرپا نگه داشتن آن دارد، یادآورشد: نیروی انسانی متخصص بزرگترین ثروت ماست؛ انتخاب 100 نفر از كاركنان شركت فرودگاه ها از اقصی نقاط كشور برای تربیت مدیران آینده صنعت هوانوردی از بزرگترین دستاوردهای ما در در این بخش است
آخوندی در ادامه به اهمیت كیفیت اجرای طرح های عمرانی اشاره نمود و اظهار داشت: باند 29 فرودگاه مهرآباد(بتنی) كه امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و با اعتبار 135 میلیارد تومان به بهره برداری رسید بیشتر از 50 سال عمر مفید دارد.
وی افزود: برای آماده سازی 10 پروژه زیر بنایی فرودگاه مهرآباد و این این باند 270 میلیارد تومان هزینه شده است.
وزیر راه وشهرسازی افزود: قبل از این باند بتنی در فرودگاه تبریز اجرا شده بود و مقرر است با استفاده از تكنولوژی جدید بتن، رویه بخشی از آزاد راه تهران - شمال و اصفهان - شیراز با بتن ساخته شود.

** اجرای 50 پروژه مهم در فرودگاه با اعتبار 450 میلیارد تومانی
مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هم در این مراسم اظهار داشت: در طول 3.5 سال قبل بیشتر از 50 پروژه مهم زیربنایی با اعتبار 450 میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد تهران اجرایی شده است.
رحمت الله مه آبادی اضافه كرد: مهرآباد با 80 سال سابقه در آخرین ارزیابی اتحادیه بین المللی فرودگاه ها در جایگاه چهارم برترین فرودگاه منطقه قرار دارد.
وی با یادآوری اینكه اكنون مهرآباد در میان 100 فرودگاه مهم جهان قرار دارد، افزود: از 39 فرودگاه جهان كه سالیانه بین 15 تا 25 میلیون مسافر در آن تردد می كنند، مهرآباد رتبه 12 را به خود مختص كرده است.

** دلیل اجرا نشدن طرح های توسعه ای در فرودگاه مهرآباد
مه آبادی یادآورشد: با عنایت به اینكه فقط 11 درصد عرصه فرودگاه مهرآباد در اختیار ماست، شركت فرودگاه ها نتواند طرح های توسعه ای مورد نیاز این فرودگاه را كه به رفاه بیشتر مردم منجر شود، اجرا نماید.
وی، خواهان حمایت دولت، مجلس و ارتش جمهوری اسلامی برای اجرای طرح های عمرانی و توسعه ای در فرودگاه مهرآباد شد و اظهار داشت: در این صورت می توانیم با مشاركت بخش خصوصی، طرح ساخت ترمینال 80 هزار متر مربعی را در مهرآباد آغاز نماییم.
مدیرعامل شركت فرودگاه ها وناوبری هوایی ایران در ادامه اضافه كرد: هرچند امروز شاهد افتتاح این 10 پروژه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه وشهرسازی در مهرآباد بودیم اما قبل از آخر امسال 6 پل تلسكوپی برای تسهیل سوار شدن مسافران در مقابل ترمینال های یك و دو مهرآباد نصب می گردد.
مه آبادی با اشاره به اینكه تابحال در 53 فرودگاه كشور طرح های بزرگی را افتتاح كرده ایم، اظهار داشت: این در حالی است حداقل در 40 سال قبل در بازسازی زیرساخت های مهرآباد و ارئه خدمات مناسب به مسافران اقدامات مناسبی انجام نشده بود.
به گفته وی، در حالیكه در سال های اخیر بسیاری به دنبال تعطیلی فرودگاه مهرآباد بودند، با تاكید وزیر راه و شهرسازی بر نوسازی این فرودگاه و اتصال مترو به مهرآباد، زمینه استفاده از حمل ونقل چند وجهی برای عرضه خدمات به مسافران فراهم گردید تا شرایط مناسبی برای خدمت رسانی متخصصان حمل ونقل هوایی به مردم به وجود آید.
مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: عده ای به دنبال واگذاری برخی امور به دیگران بودند كه با اجرای ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه در صنعت حمل ونقل هوایی كشور، امروز شاهد اتفاقات بزرگی در صنعت هوایی با انجام مقررات زدایی هستیم.
اقتصام** 1108 ** 2023


1397/07/24
19:06:18
5.0 / 5
2221
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است