آخوندی خبر داد:

پرورش مدیران آتی صنعت فرودگاهی كلید خورد، ضعف مدیریتی در كشور

پرورش مدیران آتی صنعت فرودگاهی كلید خورد، ضعف مدیریتی در كشور

آوا مسكن: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه در كشور به علت مشكلات مختلف، در بخش مدیریت نقطه ضعف داریم، از آغاز طرح پرورش مدیران آتی برای صنعت فرودگاهی خبرداد.



به گزارش آوا مسكن به نقل از مهر، عباس آخوندی در مراسم آغاز دوره های پرورش مدیران آتی صنعت فرودگاهی اظهار داشت: نخستین كاری كه در این صنعت باید انجام دهیم پرورش و توجه به منابع انسانی و مدیران آینده فرودگاهها است كه البته نباید محدود به فرودگاهها شود. این نیاز در سطح دولت و همینطور در سطح دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی هم احداث می گردد حتی در بخش خصوصی هم به بازنگری آموزش مدیریت نیاز داریم و كسانی كه می خواهند به ما مشورت دهند باید كسانی باشند كه در تراز جهانی باشند.
وی اضافه كرد: در كشور به علت مشكلات مختلف، در بخش مدیریت نقطه ضعف داریم به همین منظور طرح آموزش مدیران آینده را در سازمان بنادر و شركت راه آهن انجام دادیم و هم اكنون می خواهیم در شركت فرودگاهها آن را كلید بزنیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حساسیت بالای حوزه فعالیت شركت فرودگاهها تصریح كرد: كسانی كه وارد فرودگاههای ایران می شوند در هر لحظه آن را با فرودگاههای جهان مقایسه می كنند و مهم می باشد كه در نخستین تجربه خاطره خوبی از ایران داشته باشند. ازاین رو ارتقای سطح خدمات و كیفیت فرودگاهها بسیار مهم می باشد.
آخوندی خاطرنشان كرد: از همه مهمترین داشتن خصوصیت ایرانی بودن در فرودگاههای ما است. من در بازدیدهایی كه از فرودگاههای مختلف داشتم این بحث را بارها مطرح كردم كه باید علاوه بر این كه سطح سرویس فرودگاههای خویش را با سطح سرویس دهی فرودگاههای جهانی مقایسه نماییم كه در این زمینه اقدامات خوبی شده و فرودگاههای مشهد و مهرآباد توانسته اند رتبه های خوبی در دنیا كسب كنند، همزمان باید خصوصیت ایران بودن را هم در آنها لحاظ نماییم. بعنوان مثال در ترمینال جدید فرودگاهها اردبیل معماری الهام گرفته از مقبره شیخ صفی لحاظ شده است.
وزیر راه و شهرسازی مبحث مهم دیگر در حوزه فرودگاهی را تعریف نحوه تعامل فرودگاه با شهر عنوان و اظهار نمود: باید بحث جابجایی درب تا درب در فرودگاهها لحاظ شود همین بی توجهی بود كه سبب شد فرودگاه امام زمانی كه ساخته شد هیچ گونه اتصال ریلی و مترو برای آن در نظر گرفته نشد و غیر از تاكسی هیچ وسیله عمومی دیگر مسافران را از فرودگاه امام به تهران نمی رساند.
این عضو كابینه دولت دوازدهم افزود: مدیران وقت باید به این نكته توجه می كردند. وقتی مترو مشهد در حال ساخت بود نقشه اولیه فاصله هزار متری از فرودگاه داشت كه بعد از مذاكرات وزارت راه با استانداری خراسان و شهرسازی مشهد، این نقشه تغییر یافت و هم اكنون مترو به فرودگاه مشهد متصل شده است.
وی نكته مهم دیگر در توسعه فرودگاههای بین المللی ایران را در نظر گرفتن تولید اقامتگاهها در آنها دانست و اظهار داشت: هم اكنون تنها فرودگاه امام از این اقامتگاه درون فرودگاهی برخوردار می باشد و باید در سایر فرودگاههای كلانشهرها هم به چنین رویه ای توجه گردد.
گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح پرورش مدیران آتی شركت فرودگاهها اظهار داشت: نسل ما ماموریت دارد نسل جوان را برای شرایط حساس و ماموریت های بزرگ آماه كند از همین رو كسانی كه در این طرح برگزیده شده اند همگی با استفاده از آزمون و از میان كاركنان شركت فرودگاهها به صورت رقابتی انتخاب شده اند.
به گفته وزیر راه، آزمون هایی همچون سطح تسلط به زبان خارجی، تست هوش، جامعه شناسی، سنجش اخلاق و رفتار و آزمون های روانشناختی از داوطلبان ورود به این طرح گرفته شده است و امیدواریم بتوانند مدیرانی كه تربیت می شوند شایستگی خدمت به مردم را دارا باشند.
وی در انتها در پاسخ به پرسشی درباره تعداد مدیران مشمول قانون منع بكارگیری بازنشستگان اظهار داشت: تعداد آنها در این وزارتخانه بسیار كم است.

1397/06/11
12:55:49
5.0 / 5
4382
تگهای خبر: احداث , بنادر , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است