وزیر راه و شهرسازی:

1200 اكیپ راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است

1200 اكیپ راهداری آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است

آوا مسكن: شهرری - وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یك هزار و ۲۰۰ اكیپ راهداری به همراه ۲ هزار و ۲۰۰ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین در 674 راهدارخانه به مسافران و میهمانان نوروز97 خدمات رسانی می كنند.


به گزارش آوا مسكن به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز چهارشنبه در مانور بزرگ ترافیكی و خدمات سفر نوروز97 كه در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اضافه كرد: مدیریت سفر یك مدیریت چند وجهی و چند انضباطی است كه دستگاه های مختلف همچون پلیس، راهداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، امداد و نجات و از همه مهمتر خود مردم در آن شركت دارند.
وی سفرهای نوروزی را از لحاظ حجم انبوه سفر و وجود رانندگان شخصی و غیرحرفه ای در جاده ها متمایز از سایر روزهای سال عنوان نمود و اضافه كرد: خیلی از رانندگان برای نخستین بار است كه در جاده های مقصد خود حضور پیدا می كنند و همینطور بسیاری دیگر هم اخیرا گواهی نامه دریافت كرده اند، از همین رو رعایت قوانین و توجه به علایم راه ها باید در دستور كار آنان باشد.
آخوندی ادامه داد: سرنشینان خودروها باید از عواملی كه سبب حواس پرتی راننده می شود، خودداری كنند و همینطور رانندگان هم باید از رانندگی در زمان خستگی و خواب آلودگی به جد پرهیز كنند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه سالانه سفرهای نوروزی با عنایت به بالا رفتن تعداد خودروها پنج درصد رشد پیدا می كند، اضافه كرد: ۲۸ اسفندماه سالجاری، چهارم و هشتم فروردین ماه 97 پیك ترافیك جاده های كشور است كه باید مسافران نوروزی سفرهای خویش را در این ایام مدیریت كنند.
وی آرامش و احتیاط در رانندگی را مهمترین عامل در كاهش تصادفات عنوان نمود و خاطرنشان كرد: خروجی تهران به شمال، آزادراه قزوین - كرج، آزادراه قم - تهران و جاده مشهد پرترددترین مسیرهای ایام نوروز به حساب می آید.
وی با اشاره به اینكه تلفن گویای ۱۴۱ وزارت راه در طول سال در خدمت مردم است، عنوان كرد: وزارت راه و شهر سازی به رغم تمام محدودیت های مالی توانسته خدمات ارزشمند ای در نصب علائم جاده ها و رنگ آمیزی معابر انجام دهد.
آخوندی ادامه داد: وزارت راه و شهر سازی در خلال سالجاری برای سهولت رانندگی ۲۷۰ كیلومتر از رویه آسفالت جاده های كشور را ترمیم كرده است.
وی با اشاره به اینكه جاده های كشور زیر نظر دوربین های نظارتی و تصویری وزارت راه است اظهار داشت: علاوه بر سامانه های ثابت امسال سامانه های متحرك هم در جاده ها حضور دارند تا راهداری ها با دوربین های متوسط سنج در جاده ها رانندگان متخلف را به پلیس معرفی كنند.
وی از فعال بودن سامانه تردد شمار در جاده ها اطلاع داد و اضافه كرد: رانندگان پیش از سفر می توانند از آمار و ترافیك جاده ها آگاه شوند و با مدیریت مناسب در انتخاب جاده و ساعت حركت سفر كنند.
وزیر راه افزود: ۹۰۰ هزار صندلی در ناوگان حمل و نقل عمومی كشور آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی است و از مردم می خواهیم تا با استفاده از حمل و نقل عمومی، باعث كاهش ترافیك جاده ای شوند.
وی به رانندگان سفارش كرد: برای سلامت سفر از رانندگی در زمان های خواب آلودگی و خستگی خودداری نمایند.
رزمایش بزرگ ترافیكی و خدمات سفر نوروز ۹۷ امروز(چهارشنبه) با حضور آخوندی وزیر راه و شهر سازی، علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا، كولیوند رییس سازمان اورژانس، سلیمی رییس امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ درضلع جنوبی حرم مطهرامام خمینی(ره) برگزار گردید.
تهرام 3218/6003


1396/12/23
14:22:53
5.0 / 5
4461
تگهای خبر: حمل و نقل , خدمات , راهداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
آوا مسکن

آوا مسكن


املاک و مستغلات

avamaskan.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آوا مسكن محفوظ است